Friday 16 November 2018

Diet Atkins Fasa 1 - Hasil Selepas 2 Minggu

Diet Atkins: Semua yang Anda Perlu Tahu

Diet Atkins adalah diet rendah karbohidrat, biasanya disyorkan untuk penurunan berat badan. Lihat resepi diet atkins yang terbukti berkesan dalam entri ni.

Pengamal diet ini mendakwa bahawa anda boleh menurunkan berat badan sambil makan seberapa banyak protein dan lemak yang anda inginkan, asalkan anda menghindari makanan tinggi karbohidrat.



Lihatlah sendiri hasil diet atkins dengan baca testimoni diet atkins yang berjaya.

Bagi yang nak tahu caranya boleh baca artikel Diet Atkins Fasa 1 (6 Makanan Wajib Ambil)

Dalam tempoh 12 tahun yang lalu, lebih daripada 20 kajian telah dibuat. Hasil kajian mendapati bahawa diet rendah karbohidrat tanpa perlu pengiraan kalori adalah berkesan untuk penurunan berat badan dan boleh meningkatkan kesihatan.

Sebab utama mengapa diet rendah karbohidrat sangat berkesan untuk penurunan berat badan ialah pengurangan karbohidrat dan peningkatan pengambilan protein menyebabkan penurunan selera makan, menjadikan anda makan lebih sedikit kalori tanpa anda sedar sedang berdiet.

Untuk hasil yang lebih ketara, sertakan dengan senaman yang betul.

Anda boleh membaca lebih lanjut mengenai diet atkins fasa 1 hingga 4 dalam artikel ini. Kami listkan menu diet atkins fasa 1 yang anda boleh cuba.

Korang nak kurus ni mungkin nak prepare untuk kahwin atau tunang kan. Kalau betul korang tengah plan untuk kurus sebab tu, cuba korang baca cara aku simpan duit RM18,000 dalam masa setahun untuk kahwin. Baca juga tips cara cari duit tambahan dari otai ni.

Ikuti sedikit testimoni diet atkins berikut:


Pengalaman Diet Atkins

"Semua orang boleh harapkan hilang berat 1-2 kg seminggu. Mudah je"

"Keputusan mungkin berbeza-beza."

"Penurunan berat badan dipengaruhi oleh latihan, makanan dan diet."

Kisah Saya:

"Saya telah melawan obesiti selama empat belas tahun! 

Tahun lepas saya benar-benar bermotivasi apabila saya tidak dapat bermain dengan anak saya lebih daripada lima belas minit tanpa menjadi sangat penat. 
Saya fikir dia lebih berhak daripada mommynya, dan saya berhak mendapat kesihatan dan kebahagiaan untuk diri saya sendiri. 

Saya telah mencuba Atkins sebelum ini, tetapi saya akan kehilangan motivasi dan berhenti. 
Kali ini saya melakukan penyelidikan saya dan mendapati makanan dan resipi yang berbeza yang membuatkan saya berasa seperti saya tidak dinafikan! 

Setiap kali saya menginginkan sesuatu dengan jumlah karbohidrat yang tinggi, saya akan mencari Atkins atau alternatif karbohidrat rendah. Saya juga guna diet dengan lemon untuk detoks badan.

Saya melihatnya sebagai perubahan gaya hidup dan bukan diet, dan di sini saya lebih kurang 20kg dalam hanya 7 bulan. Ada orang turun 81kg dalam 10 bulan, jadi saya lebih bersemangat untuk kurus.

Gaya Hidup Atkins telah mengubah hidup saya! 

Saya rasa masa sudah terbalik. 
Saya kelihatan lebih muda, berasa lebih muda, dan lebih sihat daripada saya di sekolah menengah! Atkins untuk hidup!"

Atkins kegemaran Makanan mesra: Makanan Atkins kegemaran saya adalah zucchini lasagna!

Matlamat saya:

"Matlamat saya adalah untuk mendapatkan kesihatan badan dan menurunkan berat badan supaya saya dapat tenaga untuk bermain dengan anak muda saya. 

Musim panas lalu dia akan meminta saya bermain dengannya, dan saya akan letih dengan cepat. Selepas kehilangan 20kg dalam tujuh bulan, saya merasa hebat !! 
Sekarang anak saya terpaksa mengikuti saya berlari hehe!"

Bagaimana Atkins Membantu Dapatkan Saya Di Sana:

"Atkins membantu saya pergi ke sana dengan membuat saya bertenaga dan merasa kenyang dari semua lemak dan protein yang baik yang saya makan setiap hari. 
Berada dalam keadaan ketosis juga membantu! Saya cuba juga cara diet ala tentera untuk kesan maksima.
Makanan yang saya makan meletakkan saya menjadi ketosis, yang menjadikan tubuh saya sebagai mesin pembakaran lemak !! 
Dan tenaga yang saya makan dengan cara ini membolehkan saya terus aktif dan membentuk semula badan saya !!"


Hanna, Melaka
34 Tahun


Persoalannya, bagaimana cara diet atkins yang berkesan? Cuba tengok 99 cara kuruskan badan yang cepat dan berkesan untuk bacaan tambahan.

Atkins Diet adalah Pelan 4-Fasa

Diet Atkins terbahagi kepada 4 fasa yang berlainan:

Fasa 1 (induksi): Di bawah 20 gram karbohidrat per hari selama 2 minggu. Makan lemak tinggi, protein tinggi, dengan sayur-sayuran rendah karbohidrat seperti sayur-sayuran berdaun. Ini kick-start penurunan berat badan.

Fasa 2 (mengimbangi): Perlahan-lahan menambah kacang-kacangan, sayur-sayuran rendah karbohidrat dan buah-buahan yang sedikit kembali ke diet anda. Kalau korang minat atau pernah dengan herbalife, boleh tengok cara kurus dengan herbalife dalam seminggu.

Fasa 3 (penalaan halus): Apabila anda sangat dekat dengan berat badan anda, tambah lebih banyak karbohidrat untuk diet anda sehingga penurunan berat badan menjadi lebih perlahan.

Fasa 4 (penyelenggaraan): Di sini anda boleh makan sebanyak banyak karbohidrat yang sihat kerana tubuh anda boleh bertolak ansur tanpa mengembalikan berat badan.

Walau bagaimanapun, fasa ini agak rumit dan mungkin tidak perlu. Anda sepatutnya dapat menurunkan berat badan dan menjauhkannya selagi anda berpegang pada pelan makan di bawah.

Kalau susah sangat nak turun berat, apa kata anda guna pil kurus terbaik di farmasi ni. Lagi cepat kesannya.

Sesetengah orang memilih untuk melangkau fasa induksi sama sekali dan termasuk banyak sayuran dan buah dari awal. Pendekatan ini boleh menjadi sangat berkesan juga.

Orang lain lebih suka tinggal di fasa induksi selama-lamanya. Ini juga dikenali sebagai diet ketogenik sangat rendah karbohidrat (keto).

diet atkins fasa 1

Makanan untuk Dihindari

Anda harus mengelakkan makanan ini pada diet Atkins:

  1. Gula: Minuman ringan, jus buah-buahan, kek, gula-gula, ais krim, dll.
  2. Biji: Gandum, dieja, rai, barli, beras.
  3. Minyak sayuran: Minyak kedelai, minyak jagung, minyak cottonseed, minyak canola dan beberapa yang lain.
  4. Trans lemak: Biasanya terdapat dalam makanan yang diproses dengan perkataan "hidrogenasi" pada senarai ramuan.
  5. Makanan "Diet" dan "rendah lemak": Ini biasanya sangat tinggi dalam gula.
  6. Sayuran tinggi karbohidrat: Wortel, lobak, dll (induksi sahaja).
  7. Buah-buahan tinggi karbohidrat: Pisang, epal, oren, pear, anggur (induksi sahaja).
  8. Pati: Kentang, ubi jalar (induksi sahaja).
  9. Kekacang: Lentil, kacang, kacang, dan sebagainya (induksi sahaja).


Makanan untuk Makan

Anda perlu meletakkan makanan anda di sekeliling makanan yang sihat ini:

  1. Daging: Daging sapi, babi, kambing, ayam, daging dan lain-lain.
  2. Ikan berlemak dan makanan laut: Salmon, trout, sardin, dll.
  3. Telur: Telur yang paling sihat adalah omega-3 yang diperkaya atau dipelihara.
  4. Sayuran rendah karbohidrat: Kale, bayam, brokoli, asparagus dan lain-lain.
  5. Susu penuh lemak: Mentega, keju, krim, yogurt penuh lemak.
  6. Kacang dan biji: badam, kacang macadamia, walnut, biji bunga matahari, dan sebagainya.
  7. Lemak yang sihat: Minyak zaitun tambahan, minyak kelapa, avokado dan minyak alpukat.


Selagi anda meletakkan makanan anda di sekitar sumber protein lemak dengan sayur-sayuran atau kacang dan beberapa lemak yang sihat, anda akan menurunkan berat badan. Itu sahaja.

Minuman

Berikut adalah beberapa minuman yang boleh diterima pada diet Atkins:

  1. Air: Seperti biasa, air haruslah minuman anda.
  2. Kopi: Banyak kajian menunjukkan bahawa kopi tinggi dalam antioksidan dan cukup sihat.
  3. Teh hijau: Minuman yang sangat sihat.

Terdapat banyak makanan lazat yang boleh dimakan pada diet Atkins.

Ini termasuk makanan seperti bacon, krim berat, keju dan coklat gelap.

Kebanyakannya dianggap sebagai penggemukan kerana kandungan lemak dan kalori yang tinggi. Jadikan amalan tau. Kalau nak maintain berat lepas kurus, boleh cuba Aslene untuk kuruskan badan juga.


Walau bagaimanapun, apabila anda menjalani diet rendah karbohidrat, badan anda meningkatkan penggunaan lemak sebagai sumber tenaga dan menindas selera makan anda, mengurangkan risiko makan berlebihan dan berat badan.

Apa pendapat anda? Boleh tak diet 7 hari 10 kg turun guna cara ni? Anda boleh amalkan menu diet atkins untuk seminggu dahulu dan lihat keberkesanannya.

Popular Posts