Monday 30 March 2020

Cara Untuk Kurus Dalam Masa 3 Hari - Kisah Sebenar

Korang tercari-cari ke Cara Untuk Kurus Dalam Masa 3 Hari? Ya la kan cepat je turun berat tu.

Tak payah korang nak pening-pening menghadap diet sebulan ke berbulan-bulan ke kan. Ianya tak mustahil. Selesaikan masalah berat badan anda secepat mungkin. Baca post ini sampai habis, kami tunjukkan Cara Untuk Kurus Dalam Masa 3 Hari sahaja.

Cara Untuk Kurus Dalam Masa 3 Hari >>
Cara Kurus dengan Military Diet (Diet ala tentera)

Diet Ketenteraan: Panduan Permulaan (dengan pelan makan)

Diet tentera kini merupakan salah satu "diet yang paling popular di dunia." Ia dikatakan membantu anda menurunkan berat badan dengan cepat, sehingga 10 kilogram (4.5 kg) dalam satu minggu.

Diet tentera juga percuma. Tiada buku, makanan atau makanan mahal yang anda perlukan untuk membeli.


Tetapi apakah diet ini benar-benar berfungsi, dan adakah sesuatu yang patut anda cuba? Artikel ini menerangkan semua yang anda perlu ketahui tentang diet ketenteraan.

Apakah Diet Ketenteraan?

Diet tentera, juga dipanggil diet 3 hari, adalah diet penurunan berat badan yang dapat membantu anda kehilangan sehingga 10 pound dalam seminggu.

Rancangan diet ketenteraan melibatkan pelan makan selama 3 hari diikuti dengan 4 hari, dan kitaran mingguan diulang lagi dan lagi sehingga anda mencapai berat sasaran anda.

Penyokong diet mengatakan bahawa ia telah direka oleh pakar pemakanan di tentera AS untuk mendapatkan tentara dengan cepat.



Walau bagaimanapun, kebenarannya ialah diet itu tidak bergabung dengan mana-mana institusi ketenteraan atau kerajaan.

"Diet tentera juga dipakai oleh beberapa nama lain, termasuk diet navy, diet tentera dan juga diet ais krim."

Diet tentera adalah diet penurunan berat badan rendah kalori yang diklaim mempromosikan penurunan berat badan yang ketara dalam masa satu minggu sahaja.

Bagaimana Kerja Diet Ketenteraan?
Diet tentera 3 hari sebenarnya dibahagikan kepada 2 fasa dalam tempoh 7 hari.

Untuk 3 hari pertama, anda mesti mengikuti satu pelan makan rendah kalori untuk sarapan, makan tengah hari dan makan malam. Tiada makanan ringan di antara makanan.

Jumlah pengambilan kalori sepanjang fasa ini adalah kira-kira 1,100-1,400 kalori sehari.

Ini jauh lebih rendah daripada pengambilan purata orang dewasa, tetapi anda boleh menyemak keperluan kalori anda sendiri menggunakan kalkulator ini.

Untuk baki 4 hari dalam seminggu, anda digalakkan untuk makan sihat dan teruskan pengambilan kalori anda rendah.

Penyokong diet mengatakan bahawa anda boleh mengulangi diet beberapa kali sehingga anda mencapai berat sasaran anda.

3 hari pertama diet ketenteraan mempunyai rancangan makan yang ditetapkan dan melibatkan sekatan kalori. 4 hari lagi mempunyai sekatan yang lebih sedikit.

Rancangan Makanan

Ini adalah pelan makan tiga hari mengenai diet ketenteraan.

Hari 1
Ini adalah pelan makan untuk hari 1. Ia berjumlah kira-kira 1,400 kalori.

Sarapan pagi:

Sotong roti bakar dengan 2 sudu mentega kacang.
Setengah limau gedang.
Cawan kopi atau teh (pilihan).

Makan tengah hari:

Satu keping roti bakar.
Setengah cawan tuna.
Cawan kopi atau teh (pilihan).

Makan Malam:

A 3-oz (85 gram) hidangan daging dengan secawan kacang hijau.
Epal kecil.
Setengah pisang.
Satu cawan aiskrim vanila.



Hari 2
Ini adalah makanan untuk hari ke-2, berjumlah 1,200 kalori.

Sarapan pagi:

Satu keping roti bakar.
Satu telur rebus.
Setengah pisang.
Cawan kopi atau teh (pilihan).

Makan tengah hari:

Satu telur rebus.
Cawan keju kotej.
5 keropok saltine.
Cawan kopi atau teh (pilihan).

Makan Malam:

Dua anjing panas, tanpa bun.
Setengah cawan wortel dan setengah cawan brokoli.
Setengah pisang.
Setengah secawan ais krim vanila.

Hari 3
Inilah rancangan untuk hari ke 3, yang berjumlah kira-kira 1,100 kalori.

Sarapan pagi:

1 keping keju cheddar.
5 keropok saltine.
Epal kecil.
Cawan kopi atau teh (pilihan).

Makan tengah hari:

Satu keping roti bakar.
Satu telur, masak tetapi anda suka.
Cawan kopi atau teh (pilihan).

Makan Malam:

Cawan tuna.
Setengah pisang.
1 cawan ais krim vanila.
Jangan minum kopi atau teh seperti yang anda mahukan, selagi anda tidak menambah kalori dari gula atau krim. Minum banyak air juga.

Sisa 4 Hari
Baki minggu ini juga melibatkan diet.

Makanan ringan dibenarkan dan tiada sekatan makanan. Walau bagaimanapun, anda digalakkan untuk mengehadkan saiz bahagian dan mengekalkan jumlah pengambilan kalori di bawah 1,500 sehari.

Anda boleh mencari senarai tapak web dan aplikasi untuk menjejaki pengambilan kalori anda dalam artikel ini.

Tidak ada peraturan lain untuk baki 4 hari diet.

"3 hari pertama diet mempunyai menu set, manakala 4 yang lain adalah kurang terhad. Anda masih digalakkan untuk makan sihat dan membatasi kalori selama 4 hari lagi."

Makanan tambahan dibenarkan
Substitusi dibenarkan semasa fasa 3 hari bagi mereka yang mempunyai sekatan diet, tetapi bahagian harus mengandungi jumlah kalori yang sama.

Sebagai contoh, jika anda mempunyai alahan kacang, anda boleh menukar mentega kacang untuk mentega badam.

Anda juga boleh menukar 1 cawan tuna untuk sesetengah badam jika anda vegetarian.

Apa yang penting ialah kalori tetap sama. Jika anda mengubah rancangan makan dengan cara apa-apa, anda perlu mengira kalori.

Penyokong diet ketenteraan menggalakkan minum air lemon panas, tetapi mencadangkan minuman keras buatan. Walau bagaimanapun, tidak ada sebab saintifik mengapa ini akan menjadi idea yang baik.

Jika anda mempunyai sekatan diet, maka anda dibenarkan untuk menggantikan makanan kalori yang sama.

Adakah Diet Ketenteraan Berdasarkan Fakta?

Tidak ada kajian tentang diet ketenteraan, tetapi orang biasa kemungkinan besar akan kehilangan beberapa kilogram akibat sekatan kalori selama seminggu.

Sekiranya kalori yang kurang masuk memasuki tisu lemak anda daripada meninggalkannya, anda akan kehilangan lemak.

Walau bagaimanapun, penyokong diet mendakwa bahawa ia mempunyai kelebihan berat badan tertentu kerana "kombinasi makanan" dalam pelan makan. Gabungan ini dikatakan meningkatkan metabolisme dan membakar lemak, tetapi tidak ada kebenaran di sebalik tuntutan ini.

Kopi dan teh hijau mengandungi sebatian yang boleh sedikit meningkatkan metabolisme, tetapi tidak ada gabungan makanan yang diketahui dapat melakukan ini.

Dan, jika anda melihat makanan keseluruhan termasuk dalam pelan makan, ia tidak kelihatan seperti diet yang membakar lemak.

Makanan yang tinggi dalam protein meningkatkan metabolisme lebih banyak daripada makanan lain.  Tetapi kebanyakan makanan dalam diet ketenteraan adalah rendah dalam protein dan karbohidrat tinggi, yang merupakan kombinasi yang tidak baik untuk penurunan berat badan.

Sesetengah orang juga mendakwa bahawa diet ini mempunyai manfaat kesihatan yang sama untuk berpuasa secara berselang-seli. Walau bagaimanapun, tidak ada puasa yang terlibat dalam diet, jadi ini palsu.

Adakah Diet Tentera Selamat dan Lestari?

Diet tentera mungkin selamat untuk orang biasa kerana terlalu pendek untuk melakukan kemudaratan yang kekal.

Walau bagaimanapun, jika anda mengikuti diet ini selama berbulan-bulan pada satu-satu masa, batasan ketat pada kalori dapat menyebabkan anda menghadapi risiko kekurangan nutrien.

Ini benar terutamanya jika anda tidak kerap makan sayur-sayuran dan makanan berkualiti lain pada hari-hari anda.

Selain itu, makan makanan panas, keropok dan ais krim setiap minggu mempunyai potensi untuk menimbulkan masalah metabolik. Makanan jus tidak boleh menjadi sebahagian daripada diet anda.

Dari segi kesinambungan, diet ini agak mudah dilakukan. Ia tidak bergantung pada perubahan tabiat jangka panjang dan hanya memerlukan kemahuan untuk jangka waktu yang singkat.

Bahawa dikatakan, ia mungkin tidak akan membantu anda menjaga berat badan terlalu lama kerana ia tidak membantu anda mengubah tabiat anda.

Diet tentera mungkin selamat untuk orang yang sihat, tetapi ia tidak sepatutnya dilakukan untuk jangka masa yang panjang. Ia mungkin tidak membawa kepada penurunan berat badan yang berkekalan.
Bolehkah Anda Kurangkan 10 Pounds Dalam Satu Minggu?
Makanan ini menjadi popular kerana ia mendakwa anda boleh kehilangan £ 10 (4.5 kg) dalam seminggu.

Secara teorinya, kadar penurunan berat badan ini adalah mungkin bagi orang yang berlebihan berat badan yang sangat mengehadkan kalori. Walau bagaimanapun, kebanyakan kehilangan berat badan akan disebabkan oleh kehilangan air, bukan lemak.

Berat air jatuh dengan cepat apabila kedai-kedai glikogen badan menurun, yang berlaku apabila anda menyekat karbohidrat dan kalori (7 Sumber Terpercaya).

Ini kelihatan baik pada skala, tetapi beratnya akan kembali apabila anda mula makan dengan normal sekali lagi.

Janji

Sejak kebelekangan ni, walaupun bijirin segera tidak boleh turun berat dengan cukup cepat, anda nak kehilangan berat badan sekarang kan.

Sekiranya anda sedang berjuang untuk turunkan berat dan anda tergoda untuk mencuba macam-macam diet, berikut adalah butiran yang perlu anda ketahui.

Diet yang ditujukan kepada orang yang ingin kehilangan banyak berat badan, mendakwa anda akan turun sehingga 5kg jika anda mengikutinya selama tiga hari.

Satu perkara yang jelas: Anda tidak akan makan banyak Pada Hari 1, anda mendapat hanya 870 kalori. Hari 2 dan 3 tidak jauh berbeza.

Apa Yang Boleh Anda Makan dan Apa Yang Tidak Anda Boleh

Selama tiga hari, anda akan makan makanan yang sangat asas yang dibuat dengan makanan yang mungkin sudah ada di dapur anda.

Sebagai contoh, sarapan pagi pada hari ke-1 adalah kopi hitam atau air, setengah hiris limau, dan beberapa keping roti bakar dengan satu sudu mentega kacang. Makan tengahari adalah setengah cawan tuna, satu lagi roti bakar, dan satu lagi kopi hitam teh atau air.

Jika anda mencari pelbagai atau keseronokan memakan, anda tidak akan dapati di sini.

Sebagai contoh, makan tengah hari pada hari ke-2 bukanlah sejenis cawan keju kotej dan beberapa keropok garam, saus, perban, dan juga rempah-rempah di luar senarai. Jika anda mempunyai gigi yang manis, anda akan gembira mencari vanila ais krim pada menu setiap hari.

Tahap Usaha: Rendah

Usaha terbesar yang akan anda lakukan dalam diet mungkin menghentikan diri anda daripada mencapai lebih banyak makanan.

Batasan: Menu adalah apa yang ada, tanpa ruang untuk selera berlainan atau pilihan makan, walaupun beberapa laman web mengatakan bahawa anda boleh menukar tuna untuk keju kotej dan sebaliknya.

Memasak dan membeli-belah: Makanan ini adalah sebagai usaha yang rendah kerana ia mendapat, tidak sampai makanan disampaikan ke pintu anda. Hanya tentang satu-satunya masakan yang terlibat adalah mengukus sayur-sayuran, melainkan anda memilih untuk memakannya mentah (sama ada pilihan).

Makanan atau makanan yang dibungkus?

Latihan: Ia berkerut kerana, sebagai satu laman web meletakkannya, "anda tidak akan merasa sangat bertenaga" semasa anda berada di diet ini.

Adakah Ia Benarkan untuk Sekatan atau Pilihan Pemakanan?

Vegetarian dan vegan: Menu ini bukan untuk vegetarian atau vegan. Ia bukan garam rendah, rendah karbohidrat, atau rendah lemak, sama ada hanya kalori rendah.

Percuma gluten: Makanan ini termasuk roti bakar dan keropok, yang secara tradisinya termasuk gluten dalam gandum. Anda boleh membeli versi bebas gluten jika anda memilih, tetapi tidak gluten bebas adalah ciri diet ini.

Apa Yang Lain Anda Perlu Tahu

Diet yang paling mungkin tidak dikembangkan oleh pakar pemakanan. Satu laman web yang menawarkan diet termasuk amaran ini: "Baik kakitangan atau pengurusan 3 Diet Diet berpengalaman, berlesen, atau berpengetahuan untuk menilai atau mengesyorkan kesahihan atau keselamatan diet ini Kami tidak semestinya menyokong diet ini dan mengesyorkan bahawa sebelum mencuba ini atau apa-apa makanan lain untuk berunding dengan doktor atau pengamal perubatan berlesen. Gunakan pada risiko anda sendiri. "

Apabila menilai apa-apa pemakanan, termasuk yang satu ini, perlu diingat dua keping nasihat utama dari Akademi Pemakanan dan Dietetik: Pertama, jika diet yang terlalu bagus untuk menjadi kenyataan, mungkin ada. Kedua, jika anda tidak dapat melihat diri anda mengikuti diet sepanjang hayat anda, bukan untuk anda.

Kos: Tiada di luar membeli-belah anda.

Sokongan: Tiada. Ini adalah diet yang anda buat sendiri.

Apa yang Dr. Melinda Ratini Says:
Adakah Ia Berfungsi?

Anda mungkin akan menurunkan berat badan pada apa-apa diet jika anda makan kurang daripada 910 kalori sehari Tetapi kehilangan 10 pound dalam 3 hari adalah tidak mungkin dan tidak sihat. Untuk kehilangan hanya 1 paun lemak badan, anda perlu mengurangkan kalori harian anda sebanyak 500 sehari selama seminggu, yang memberikan 3,500 kalori sepanjang 7 hari, kehilangan 10 pound dalam 3 hari, bermakna menurunkan pengambilan kalori sebanyak 35,000 kalori hanya dalam 3 hari! Akademi Nutrisi dan Dietetik mencadangkan perlahan dan kehilangan berat badan tetap tidak lebih daripada 1/2 hingga 1 paun seminggu, jika tidak, anda kehilangan otot dan air, dan juga melemahkan tulang anda.

Adakah Ia Baik untuk Syarat Tertentu?

Diet 3 Hari adalah kalori yang rendah, tetapi pastinya bukan rendah lemak, garam rendah, atau kolesterol rendah, jadi ia bukan pilihan yang sihat untuk kebanyakan orang dengan keadaan perubatan tertentu seperti diabetes, hipertensi, penyakit jantung, dan tinggi kolesterol Jika anda berisiko tinggi, penurunan berat badan adalah kunci untuk menguruskan keadaan ini, tetapi ia harus menjadi penurunan berat badan yang sihat dan mampan yang termasuk pemakanan sihat dan senaman.

Diet 3 Hari adalah diet kalori yang sangat rendah yang menggunakan makanan mudah yang kos rendah dan mudah dicari dan dipersiapkan. Kehilangan berat badan jangka pendek mungkin, tetapi di mana berita baik berakhir.

Selama 3 hari diet, nutrisi seimbang kurang. Beberapa makanan yang disyorkan adalah garam dan lemak yang tinggi dan tidak sesuai untuk orang-orang yang mempunyai masalah perubatan tertentu seperti penyakit jantung, tekanan darah tinggi, diabetes, atau kolesterol tinggi Anda mungkin tidak mendapat cukup vitamin, mineral, dan serat semasa anda sedang menjalani diet.Jika anda mengambil ubat untuk diabetes anda dan mahu mencuba diet 3 hari, penting untuk berbincang dengan doktor terlebih dahulu tentang cara menyesuaikan ubat anda.

Aktiviti fizikal adalah bahagian penting dalam gaya hidup yang sihat dan membantu menghalang dan merawat penyakit jantung dan diabetes. Tetapi Diet 3 Hari tidak membincangkan ini sama sekali tidak juga mengajar anda bagaimana untuk membuat perubahan dalam diet anda yang akan membolehkan seumur hidup makan sihat.

Akhirnya, diet seperti itu akan mengambil keseronokan daripada makan. Selama 3 hari seminggu yang anda mengikuti rancangan itu, makan di luar atau dengan orang lain boleh menjadi sangat sukar, juga, diet yang membosankan sangat sukar untuk mengekalkan. pada 4 hari yang lain dalam seminggu ketika anda tidak berdiet kemungkinan besar akan tinggi.

Ingat, ketika datang ke penurunan berat badan, lambat dan stabil benar-benar memenangkan perlumbaan.


Popular Posts