Wednesday 1 April 2020

Cara Kuruskan Badan Dengan Lemon

Pernah tak korang try cara kuruskan badan dengan lemon? Admin memang suka sangat cara diet turunkan berat badan versi lemon tau.

Banyak manfaat korang dapat kalau korang mulakan diet dengan air lemon. Jom baca lebih lanjut pasal cara kuruskan badan dengan lemon yang korang wajib tahu.

Adakah Air Lemon Membantu Anda Kurangkan Berat?

Air limau adalah minuman yang diperbuat daripada air yang dicampur dengan jus lemon segar. Ia boleh dinikmati sama ada panas atau sejuk.

Air jenis ini sering dikatakan mempunyai pelbagai manfaat kesihatan, termasuk peningkatan pencernaan, meningkatkan fokus dan meningkatkan tahap tenaga.

Ia juga dikatakan membantu membantu menggalakkan penurunan berat badan dan merupakan sebahagian daripada banyak diet. Dengan lemon korang boleh kempiskan perut dalam masa yang singkat.



Lemon Water Is Low in Calories

Air limau pada umumnya adalah minuman kalori yang sangat rendah. Cara kempiskan perut dengan lemon memang sangat popular di Amerika.

Dengan mengandaikan anda memerah jus dari setengah limau ke dalam air, setiap gelas air lemon akan mengandungi hanya enam kalori.

Atas sebab ini, jika anda menukar minuman kalori yang lebih tinggi seperti jus oren dan soda untuk air lemon, maka ini boleh menjadi cara terbaik untuk mengurangkan kalori dan membantu penurunan berat badan.

"Sebagai contoh, satu cawan jus oren (237 ml) mengandungi 110 kalori, dan botol soda 16-ounce (0.49 liter) mengandungi 182 kalori."

Menggantikan walaupun hanya satu minuman ini sehari dengan segelas air lemon dapat mengurangkan pengambilan kalori setiap hari dengan 100-200 kalori.

Sesetengah bukti menunjukkan bahawa minum minuman rendah kalori dengan makanan boleh mengurangkan bilangan kalori keseluruhan yang digunakan dalam makanan.

Korang nanti cari di blog ni cara buat air lemon untuk diet tau! Belajar sekali cara membuat air lemon untuk detox supaya korang senang turunkan berat badan.



Dalam satu kajian, 44 wanita makan tengah hari dengan sama ada minuman yang mengandungi kalori atau yang tidak. Para penyelidik kemudian mengukur kalori yang dimakan.

Mereka mendapati bahawa minuman yang mengandungi kalori seperti soda gula manis, susu dan jus dengan makanan tidak membuat orang mengimbangi dengan kurang makan. Sebaliknya, jumlah kalori yang dikonsumsi meningkat, kerana kalori dari minuman.

"Walaupun air lemon tidak bebas kalori, ia cukup rendah dalam kalori yang dapat menghasilkan kesan yang sama dan membantu mengurangkan pengambilan kalori."

Ia Boleh Pastikan Anda Hidrasi

Dari membawa nutrien ke sel untuk mengangkut sisa keluar dari badan, minum air yang cukup untuk kekal terhidrasi adalah komponen kesihatan yang kritikal. Waktu sesuai minum air lemon adalah pada waktu pagi sebelum sarapan.

Cuba korang buat resepi air lemon halia untuk kurus. Mesti sedap!

Mengekalkan penghidratan yang mencukupi adalah penting dalam segala-galanya daripada mengawal suhu badan untuk meningkatkan prestasi fizikal.



Sesetengah bukti juga menunjukkan bahawa kekal terhidrasi boleh membantu penurunan berat badan.

Penyelidikan menunjukkan bahawa peningkatan penghidratan boleh meningkatkan pecahan lemak dan meningkatkan kehilangan lemak.

Tinggal yang terhidrasi juga boleh membantu mengurangkan pengekalan air, yang boleh menyebabkan gejala seperti kembung, bengkak dan penambahan berat badan.


Oleh kerana kebanyakan air lemon terdiri daripada air, ia dapat membantu mengekalkan penghidratan yang mencukupi.

Minum Air Lemon Boleh Meningkatkan Metabolisme

Kajian menunjukkan bahawa air yang cukup minum berpotensi membantu meningkatkan metabolisme anda.

Banyak pengalaman minum air lemon dan kesan penurunan berat badan yang ketara dah kami sajikan di blog ni.

Penyelidik mencadangkan bahawa penghidratan yang baik meningkatkan fungsi mitokondria, sejenis organelle yang terdapat dalam sel-sel yang membantu menjana tenaga untuk badan.



Ini membawa kepada peningkatan metabolisme, yang mungkin membawa kepada penurunan berat badan seterusnya.

Air minuman juga telah ditunjukkan untuk meningkatkan metabolisme dengan menginsulkan thermogenesis, proses metabolik di mana kalori dibakar untuk menghasilkan haba.

"Dalam satu kajian, 14 peserta minum 16.9 auns (0.5 liter) air. Minum air didapati meningkatkan kadar metabolisme mereka sebanyak 30% selama 30-40 minit."

"Satu lagi kajian melihat kesan air minuman di 21 kanak-kanak yang berlebihan. Minum 0.3 auns air setiap 2.2 pound berat badan (10 ml / kg) meningkatkan metabolisme dengan 25% mengesankan selama 40 minit."

Penyelidikan mengenai air lemon secara khusus terhad. Walau bagaimanapun, kerana air adalah ramuan utama, ia mungkin membawa manfaat metabolisme yang sama seperti air biasa.

Air Lemon Boleh Membuat Anda Merasa Lebih Penuh

Minum air sering disyorkan sebagai bahagian asas dari mana-mana rejimen penurunan berat badan, kerana ia dapat menggalakkan kesegaran dan kenyang tanpa menambah kalori.

Kajian tahun 2008 melihat kesan air pada pengambilan kalori dalam 24 orang dewasa yang berlebihan berat badan dan gemuk.

"Kajian menunjukkan bahawa minum 16.9 auns (0.5 liter) air sebelum sarapan menurunkan jumlah kalori yang digunakan dalam makanan sebanyak 13%."

Satu lagi kajian mendapati bahawa air minum dengan hidangan berkurangan kelaparan dan kenyang semasa makan. Banyak juga kebaikan minum air lemon setelah makan kalau korang nak tahu!

Kerana air lemon rendah kalori dan dapat mempromosikan kepenuhan dengan cara yang sama seperti air biasa, ia boleh menjadi cara yang berkesan untuk membantu mengurangkan pengambilan kalori.

Cara Minum Air Lemon

Air limau adalah minuman yang sangat disesuaikan dan boleh disesuaikan berdasarkan keutamaan peribadi.

Resipi biasanya memanggil jus dari sekurang-kurangnya setengah limau yang dicampur dengan segelas air. Untuk menambah rasa, cuba tambah beberapa bahan lain.

"Beberapa daun pudina segar atau taburkan kunyit adalah cara yang lazat dan sihat untuk memasak segelas air lemon."

Ramai orang lebih suka memulakan hari mereka dengan segelas air lemon yang menyegarkan, tetapi ia dapat dinikmati setiap saat sepanjang hari.

Ia juga boleh dimakan panas, seperti teh, atau dengan beberapa kiub ais ditambah untuk minuman yang sejuk dan menyegarkan.

Walaupun dakwaan bahawa air lemon mempunyai manfaat yang lebih besar apabila digunakan pada suhu tertentu, terdapat sedikit bukti untuk menyokong bahawa ia membuat perbezaan.

Lemon Water adalah rendah dalam kalori

Jika anda tidak menambah gula ke air lemon anda, hampir tidak ada kalori dalam apa yang anda minum dan hampir tidak ada gula.

Setengah lemon di dalam segelas air adalah kira-kira enam kalori, bandingkan dengan jus oren atau jus epal yang mempunyai kira-kira 110 kalori dan antara 20-25 gram gula setiap segelas gelas.

Walaupun anda hanya menukar satu gelas setiap hari, anda menyimpan hampir 800 kalori setiap minggu! Tambahan pula, beberapa kajian menunjukkan bahawa jika anda mempunyai minuman berkalori rendah dengan hidangan, anda sering menghabiskan kurang makan semasa makan itu daripada jika anda mempunyai susu, jus, soda atau minuman beralkohol.

Air Lemon Boleh Meningkatkan Metabolisme Anda
Dengan atau tanpa lemon, kajian telah menunjukkan bahawa minum lebih banyak air dapat meningkatkan metabolisme anda.

Memulakan hari anda dengan segelas air lemon panas boleh memulakan metabolisme anda dan badan anda menjadi mod pembakaran kalori pada awal hari. Orang dengan kebiasaan yang sihat ini sering dapat melompat kalori yang akan mereka makan dengan makan sarapan pagi, atau dengan makan kurang dari itu.

Air limau pastinya menjadikan air minuman lebih menarik kerana ia memberi rasa dan sering menyebabkan anda minum lebih banyak air daripada biasanya.

"Kajian telah menunjukkan bahawa lebih banyak air yang anda minum lebih banyak kalori yang dibakar ketika anda sedang berehat, dipanggil berehat tenaga. Menurut kajian-kajian ini, jumlah kalori yang dibakar oleh orang dewasa selepas minum gelas 17 auns air meningkat sebanyak 20-30 % untuk jam berikutnya!"

Minum Air Lemon Membantu Penghadaman

Lemon mempunyai banyak keasidan kepada mereka, tetapi ini adalah asid yang boleh membantu tubuh anda daripada membahayakannya.

Dalam sesetengah kes, asid-asid ini akan mengurangkan penghadaman anda yang membantu menyerap nutrien yang melalu tubuh anda seperti yang anda makan.

Kadar penyerapan yang lebih perlahan terdengar seperti ia boleh menjadi perkara yang buruk (apabila kita mendengar bahawa metabolisme kita semakin perlahan, kita mengaitkannya dengan mendapatkan berat badan, sebagai contoh) tetapi ia adalah perkara yang sangat baik.

"Kadar penyerapan yang perlahan membantu badan anda mengawal darah anda gula dan membantu badan anda menghantar nutrien di mana mereka perlu pergi."

Minum Air Lemon Membantu dengan Detoksifikasi

Air adalah kunci kepada apa-apa program detoksifikasi dan apabila anda bercampur dengan lemon, anda akan mendapat lebih banyak manfaat. Nutrien dalam lemon mempromosikan kesihatan hati yang baik dan membantu anda membebaskan toksin dalam sistem darah anda.

Inilah sebabnya mengapa sangat penting bahawa anda meletakkan keseluruhan limau di dalam air anda selepas anda memerah (jika dibasuh dengan baik dan anda boleh mengendalikan rasa lebih kuat).


Kompaun dalam kulit sebenarnya boleh merangsang enzim hati anda, menghilangkan sisa dan bahkan dalam sesetengah kes, boleh menyebabkan perut anda bergerak jika anda mengalami masalah.

Korang juga kene tahu kebaikan minum air lemon suam sebelum tidur. Amalkan!

Air Lemon Menghalang Anda daripada Mendapatkan Sakit

Berfikir tentang kali terakhir anda mendapat sakit.Anda mungkin telah kehilangan berat badan sedikit daripada tidak makan, tetapi dengan cepat mendapat semua kembali apabila anda merasa lebih baik, betul? Anda juga mungkin tidak dapat memukul gim atau melakukan rutin senaman normal anda .

Berikut adalah beberapa berita gembira mengenai minum air lemon: vitamin C secara semulajadi yang terdapat dalam lemon dapat membantu menjadikan anda sihat dan bebas daripada penyakit. Itu kerana vitamin C yang kuat telah meningkatkan sistem kekebalan tubuh anda.

"Vitamin C melawan perjuangan yang ketat terhadap radikal bebas dalam tubuh anda, perkara-perkara yang boleh menyebabkan penyakit dan penyakit seperti yang anda umur.Jadi, berapa banyak yang boleh memberi manfaat kepada orang lemon anda? Satu lemon mengandungi 187% dos harian vitamin C yang disyorkan!"

Air Lemon Memberi Anda Peningkatan Tenaga di Pagi

Tidak ada keraguan mengenainya: minum air lemon pada waktu pagi adalah masa terbaik. Tubuh kita melalui sejumlah fungsi restoratif yang luar biasa semasa kita tidur, banyak yang memerlukan nutrien yang terdapat di dalam air.

Mempunyai secawan air lemon di waktu pagi akan menghidupkan semula anda dan memberi anda tenaga yang kuat, bukan hanya itu, ia akan memulakan hari anda dengan membuang sebarang toksin yang badan anda bekerja semalaman untuk memproses sistem anda.

Jika anda mendapati bahawa anda Sentiasa lapar sebaik sahaja bangun, air limau juga boleh menenangkan beberapa rasa lapar! Minum air lemon pada waktu pagi juga memberi anda peluang untuk menyikat gigi selepas memakan minuman lazat tetapi berasid.

Keasaman jus lemon boleh merosakkan enamel gigi anda, terutamanya jika anda tidak hanya memerah jus tetapi letakkan kepingan lemon ke dalam gelas anda.

Adalah lebih baik mengikuti gelas air lemon anda dengan membilas mulut anda dengan air kosong dan kemudian menunggu sekurang-kurangnya 10-15 minit untuk memastikan bahawa mana-mana sikat atau ubat gigi tidak berinteraksi dengan jus lemon yang tinggal yang boleh di permukaan gigi anda .

"Anda juga boleh minum air lemon dengan jerami, dengan itu mengurangkan kesan yang ada pada enamel gigi anda."

Akhirnya, tidak ada pil sihir yang boleh anda ambil atau minum yang boleh anda ambil yang akan memberi anda penurunan berat badan serta-merta. Walaupun minum air lemon tidak ada jaminan. Walau bagaimanapun, dengan diet, senaman dan pilihan untuk menggantikan minuman beralkohol atau alkohol dengan air lemon , anda akan menjimatkan kalori setiap hari, dan dari masa ke masa akan mendapati bahawa anda lebih sihat dan mungkin kehilangan berat badan.

Popular Posts