Wednesday 1 April 2020

10 Jus Kempiskan Perut Paling Berkesan

Anda pernah tak buat jus untuk kempiskan perut? Bagi mereka yang perut saja ke depan, jus ni sesuai untuk hilangkan sedikit ukur lilit pada perut tu.

Anda boleh buat sendiri jus kempiskan perut untuk turun berkilo-kilo dalam seminggu. Jus ini lebih mudah turunkan berat sebab ia akan beri kesan detoks pada badan anda.

Sebab detoks akan jadikan pencernaan dan penyerapan zat pada usus lebih baik.

"Usus bersih memang selesa dan anda akan rasa badan ringan kerana benda yang tak perlu dalam badan dah dikeluarkan."

Lepas buat jus ni mudah anda nak pakai seluar jeans yang dah ketat-ketat tu. Jus kempiskan perut ni boleh dibuat di semua peringkat umur baik laki-laki atau wanita kerana ia adalah campuran bahan semula jadi yang takde side effect.

Anda boleh buat jus dari buah macam epal, carrot atau dari jenis sayuran seperti lemon dll.

"Jus kempiskan perut untuk penurunan berat badan bukanlah satu konsep baru, tetapi ia telah dilakukan sejak beberapa tahun tetapi apa yang kami katakan di sini bukan untuk memakan makanan cair tetapi untuk menambah jus segar tertentu untuk makanan harian anda yang boleh membantu mempercepatkan penurunan berat badan."

Minum jus segar juga merupakan cara terbaik untuk memuat pelbagai jenis mineral, vitamin, serat dan antioksidan - semuanya membantu dalam merombak metabolisme anda dan dengan itu, anda dapat membakar lebih banyak kalori.

Jus kempiskan perut bukan sahaja membantu anda mengurangkan berat badan tetapi juga menawarkan pelbagai manfaat kesihatan yang lain. 

Untuk mengurangkan berat badan, penting untuk memuatkan makanan yang sihat.

Berikut adalah senarai beberapa jus pembakaran lemak yang anda boleh anda nikmati tanpa rasa bersalah:


1. Jus Carrot

Jus Lobak sangat baik untuk mengurangkan berat badan kerana lobak merah rendah kalori dan penuh serat. Jus lobak merah jambu tinggi akan membuat anda kenyang sehingga makan tengah hari, jadi anda tidak perlu risau tentang godaan snek yang tidak sepatutnya.

Cara terbaik untuk menikmati jus carrot adalah dalam bentuk mentahnya, oleh itu, jus buahnya juga dikenali sebagai rembesan hempedu yang membantu membakar lemak dan seterusnya membantu mengurangkan berat badan.

Campurkan dengan halia untuk membuat minuman detoks yang indah yang akan menghilangkan semua toksin. Oleh itu, pada masa akan datang, anda merancang untuk memakan jus diet, membawa jus lobak ini untuk menyelamatkan berat badan anda.



2. Juice Karela (Labu Pahit)

Ia mungkin tidak baik untuk jus tetapi labu pahit, tetapi sebenarnya adalah ia benar-benar membantu dalam mengurangkan berat badan. Minum jus karela kerap merangsang hati untuk mengeluarkan asid hempedu yang diperlukan untuk memetabolikan lemak.

Kalori dalam 100 gram hidangan pahit ini mengandungi hanya 17 kalori! Ini adalah jus terbaik untuk penurunan berat badan dan kempiskan perut anda.



3. Jus Timun

Makanan yang mempunyai kandungan air yang tinggi adalah yang mempunyai kalori yang rendah. Adalah mudah difahami bahawa untuk mengurangkan berat badan, anda perlu sama ada makan kurang kalori atau membakar lebih banyak kalori.

Oleh itu, adalah idea yang baik untuk menyimpan sebahagian makanan anda untuk makanan yang bukan sahaja rendah kalori tetapi juga membuat anda lebih kenyang kerana kandungan air dan seratnya yang tinggi, jus timun mengisi anda dengan mudah dan begitu sesuai untuk anda kempiskan perut dengan jus ini, ia boleh menjadi pengisi hidangan yang enak.

Anda juga boleh memerah jus jeruk dan menambah beberapa daun pudina untuk membuat minuman musim panas yang menyegarkan.



4. Amla Juice

Sangat baik untuk memulakan hari anda dengan segelas jus amla, membantu menjaga sistem pencernaan anda sepanjang hari dan mempercepatkan metabolisme anda. Metabolisme yang lebih cepat membantu membakar lemak dengan cepat untuk pengurusan berat badan yang lebih baik dan jus ini juga boleh kempiskan perut anda.

Minum jus amla waktu perut kosong. Tambah setetes madu sebagai sejenis gula semulajadi yang akan membuatkan anda aktif dan bertenaga sepanjang hari.



5. Jus delima

Jus buah delima sangat bagus untuk kulit anda dan untuk mendapatkan semula cahaya semulajadi anda, tetapi ia juga boleh membantu penurunan berat badan.

Menurut Pakar Pengurusan Berat di Delhi, Dr. Gargi Sharma, "Delima kaya dengan antioksidan, polifenol dan asid linolenik konjugasi - yang mana membantu anda membakar lemak dan meningkatkan metabolisme anda. Jus delima juga membantu dalam menindas selera anda justeru akan cepat kempiskan perut anda. "



6. Kubis Jus

Jus kubis membantu melegakan banyak masalah perut seperti kembung dan masalah pencernaan, membersihkan saluran pencernaan dan membantu dalam penghapusan bahan buangan yang lebih cepat.

Ini membantu proses penurunan berat badan anda dan juga untuk mereka yang nak kempiskan perut guna jus semulajadi.

Banyak kajian telah menunjukkan bahawa peningkatan pengambilan serat dapat membantu melawan lemak.

"Sayur serat tinggi menyerap air di dalam badan dan membentuk gel seperti jisim semasa pencernaan. Ini melambatkan proses dan membantu anda berasa lebih kenyang dan menghindari binging pada makanan lain," jelas Pakar Pengurusan Berat, Gargi Sharma.

Anda boleh mengisar kubis dengan epal dan limau atau dengan sayuran manis seperti lobak merah dan bit.



7. Jus Campur

Buah-buahan yang berair ini hanya menyediakan 30 kalori setiap 100 gram dan membuat anda terhidrasi. "Ia kaya dengan arginine asid amino yang membantu membakar lemak," kata Dr. Gargi Sharma.

8. Jus Orange

Jus jeruk segar boleh menjadi alternatif yang lebih sihat dan rendah kalori bagi semua minuman dan colas anda yang enak.

Jeruk dianggap sebagai buah kalori negatif yang bermaksud bahawa ia mengandungi kurang kalori daripada apa yang diperlukan oleh tubuh anda untuk membakarnya. membakar lebih banyak daripada yang anda makan!



9. Jus Nanas

Jus nanas dipercayai sebagai ubat terbaik untuk lemak perut.

Enzim penting yang dipanggil bromelain yang terdapat dalam jus nanas membantu dalam metabolisasi protein dan membakar lemak perut yang berlebihan.

Selain itu, bromelain berfungsi dengan enzim lain seperti lipase untuk mencerna lemak dan menyekat selera makan anda.

Sama seperti jeruk, nanas juga merupakan makanan katabolik yang bermaksud bahawa tubuh anda membelanjakan lebih banyak kalori untuk membakar buah daripada sebenarnya ia mengandungi.


10. Botol Gourd Bottle

Dalam buku itu, '25 Fat Burning Juice Recipes ', Asha Thorat menulis bahawa labu botol telah ditetapkan dalam Ayurveda sebagai cara semula jadi untuk mengurangkan flab.

Jus labu botol mengandungi kurang kalori tanpa lemak dan juga menjadikan badan anda sejuk.

Jus Kempiskan Perut Yang Wajib Anda Cuba

# 1. Jus sayur

Jus ini dibuat dengan bahan-bahan yang mempunyai sifar hanya beberapa kalori. Ini kaya dengan serat makanan dan vitamin. Ia akan membuat anda bertenaga semasa bekerja dari dalam untuk memotong lemak perut yang degil.

Bahan-bahan:
1/2 cawan ketulan nanas
1 timun
1 cawan kubis hijau
2 batang saderi
1 dash kunyit
1 cawan bayam
1/2 cawan air ditapis

Kaedah:
Masukkan semua bahan-bahan dalam pengisar. Masukkan sedikit lemon jika anda mahu untuk merasai rasa dan minum tanpa meniup.

# 2. Belly Blaster

Epal dikenali untuk membantu penurunan berat badan dan saderi hanya mempunyai 8 kalori di dalamnya yang merupakan satu keajaiban. Juga, kesan termogenik halia mencairkan lemak pada kelajuan yang cepat dan baik untuk kesihatan keseluruhan.

Bahan-bahan:
4 wortel
2 epal
Satu tangkai saderi
Halia parut

Kaedah:
Buat jus dengan meletakkan semua bahan bersama-sama dalam pemerah jus dan sudu sepanjang hari!

# 3. Multitasker

Campuran rendah kalori dan campuran nutrien yang tinggi, jus ini akan mencairkan lemak perut anda semasa membantu anda untuk mendapatkan kulit yang lebih baik dan rambut yang hebat. Vitamin C yang terdapat di dalam minuman sederhana ini akan melakukan multitasking!

Bahan-bahan:
Sejumlah bayam
1 lemon
Jempol halia
1 gelas air

Kaedah:
Campurkan bayam dan jahe bersama-sama dengan air Tuangkan jus ke dalam gelas Tambah limau di dalamnya Kacau dan minuman.

# 4. Makan Pagi

Berikan sarapan pagi anda dengan jus yang sihat ini dan mulakan hari anda sambil mencairkan lemak perut. Ia kaya dengan vitamin dan mineral anti-oksidan yang akan membuat anda kenyang sambil memotong lemak itu.

Bahan-bahan:
1 cawan susu bukan lemak
1/2 cawan beku atau blueberries segar
1 lobak merah yang dikupas
2 sudu besar seluruh oat
1 sdt madu jika dikehendaki

Kaedah:
Gabungkan semua bahan dan campurkan mereka. Sarapan pagi anda siap

# 5. Lower Blaster

Kebanyakan orang bosan berurusan dengan perut lemak perut yang rendah, tidak peduli berapa banyak kaki yang menimbulkan yang anda lakukan atau makan dengan betul, nampaknya sangat mencintai anda sehingga tidak pernah meninggalkannya. Cuba jus ini dan lemak anda akan membenci anda cukup meninggalkan anda.

Bahan-bahan:
Alfalfa segar (atau sprouts alfalfa)
Satu gelas dan setengah air
Setengah secawan jus aloe
1 lemon
1tbsp oatmeal mentah
Sedang madu (pilihan)

Kaedah:
Campuran bersama lemon (dengan kulit) dengan air. Strain dan kemudian bersama-sama dengan cecair yang sama bahan-bahan yang lengkap. Jus anda sudah siap!

# 6. Zero Lemak

Gantikan mana-mana makanan anda dengan jus ini dan anda akan melihat hasil yang luar biasa. Jus ini kaya serat dan kehadiran nanas boleh melegakan anda sembelit!

Bahan-bahan:
2-3 keping nanas
1 sudu besar flaxseed
Jus satu limau
1 gelas air
Madu sedikit

Kaedah:
Campurkan semua bahan bersama-sama dan minum tanpa ketegangan.

Popular Posts