Sunday, 8 September 2019

Kenapa Susah Nak Kurus Selepas Bersalin? - Ini Jawapannya!

Anda baru saja lahirkan anak? Masa pantang anda ingat mudah nak kurus? Tapi apakan daya, dah cuba jaga makan betul-betul tapi hasilnya mengecewakan?

Dalam artikel kali ini kita akan cuba rungkaikan kenapa susah nak kurus selepas bersalin.

Untuk turun berat lepas bersalin ni, anda perlu imbangkan pemakanan pantang dengan pemakanan diet.

Mungkin itulah punca ramai yang keliru yang mana satu mereka perlu utamakan. Adakah makanan pantang itu akan buatkan kita senang nak kurus selepas bersalin? Atau terus berdiet tanpa hiraukan kesan diet pantang?



Anda boleh pelajari semuanya dalam entri ni. Macam mana anda boleh mudah kurus selepas bersalin walaupun ini bukan anak pertama anda!

"FAKTOR UTAMA SUSAH KURUS ADALAH MAKANAN YANG KITA AMBIL LEBIH DARI APA YANG KITA GUNAKAN"

Untuk pastikan kalori anda ambil lagi kurang dari kalori yang anda guna masa berpantang, anda perlu amalkan:

1. Kurangkan karbohidrat dan pengambilan makan berminyak, berlemak dan juga gula.

2. Tambah aktiviti kardio: Masa berpantang boleh bersenam ringan dengan berjalan-jalan sedikit dan selalu mengerak-gerakkan bahagian tangan pinggang dan kaki.

3. Cukup tidur dan rehat, jangan stress. Kalau anda tak dapat rehat secukupnya, sistem badan anda kurang stabil dan akan menyebabkan anda senang naik badan walaupun selepas bersalin.

FAKTOR HORMON YANG BUATKAN ANDA SUSAH NAK KURUS SELEPAS BERSALIN

1. Insulin

Kalau selalu sangat manis-manis ni, paras insulin akan tinggi. Lagi-lagi kalau karbohidrat juga anda tak jaga main hentam saja. Orang macam ni akan kumpul lemak dan air dalam badan, lambat nak kumuhkan.

Tapi insulin bukanlah tak penting. Kalau otot kita nak besar, ia perlukan insulin. Kalau otot makin besar, lagi lajulah lemak dibakar, lagi cepat pula gula dan darah masuk dalam sel-sel otot. Maka paras gula dan insulin dalam darah akan jadi cepat untuk stabil.

Anda perlu timing untuk ambil nutrient. Masa paling sesuai untuk ambil makanan karbo dan gula adalam bila lepas bersenam, atau waktu buka puasa supaya peningkatan insulin yang mendadak dapat dielakkan.

2. Leptin dan Ghrelin

Yang ni mungkin kita jarang dengar. Tapi leptin akan sebabkan kekenyangan. Ghrelin pula akan tingkatkan selera makan kita.

Kalau nak senang kurus selepas bersalin, kena naikkan leptin dan kurangkan ghrelin. Kalau anda selalu kira kalori macam teh tarik tu, dan makanan manis yang lain pun ada cuba paksa nak elakkan, paksaan itu akan ada risiko menaikkan ghrelin dan akan menyekat penghasilan leptin yang secukupnya.

Kesan withdrawal tu adalah macam ketagihan untuk dapatkan makanan yang anda cuba elakkan tapi dengan kadar berlebihan pula!

Antara cara berkesan untuk elakkan anda susah kurus selepas bersalin adalah:

Makan buah dahulu sebelum makan nasi atau roti.

"Dari pengalaman akak, kita perlu maintain pemakanan yang sihat kalau nak senang turun berat selepas bersalin. Makan herba biar lebih takpe. Makan buah dulu baru ambil roti dan nasi.

Tapi biarlah herba tu herba semulajadi. Masa susukan anak memang kena jaga betul-betul pemakanan yang sihat. Ini supaya baby stay healthy dan diet kita tak beri kesan sampingan kepada bayi."


"Saya pula makan macam biasa je, Yang penting saya akan ikut cara pemakanan sunnah. Makan buat dulu baru saya akan ambil makanan ruji macam nasi dan roti.

Boleh juga kalau anda nak cuba epal orange berries. Makan cara nabi yang lain-lain tu kita kena ikut juga mudah-mudahan ada keberkatannya. Yelah cara nabi dan sunnah mesti untuk kebaikan kita jugakan. Mana ada cara sunnah yang akan bertambah mudharat badan kita."


"Jangan lupa untuk elakkan makanan manis dan bergoreng. Ia perlu dijauhi betul-betul. Kekadang ada makanan berminyak yang kita terlepas pandang. Ada juga yang biasa sangat makan benda-benda berminyak. Roti dan nasi akak ambil lepas akak makan buah untuk beri lebih vitamin sebelum karbo masuk dalam badan.

Akak masa breastfeed anak kedua sampai ke hari 44 baru dapat merasa Goreng Pisang Cheese. Ramai terus bedal makan macam-macam lepas hari pantang tu. Yang penting korang kena maintain pemakanan pantang biar lama lebih sedikit takpe."

Jangan stress, kena maintain berat badan dulu baru fokus nak kurus.

"Sepatutnya kalau kita bf memang senang nak buat orang kurus kan. Tapi mula-mula memang akak pelik kenapa susah sangat nak kurus selepas bersalin ni. Rupa-rupanya akak banyak pulak stress. Korang jangan jadi macam akak. Sedikit-sedikit rumah bersepah akak rasa serabut. Jadi akak memang tak dapat kawal stress dengan baik. Kalau dulu air pun ambil dari perigi jadi adalah sebab nak bersenam jalan jauh-jauhkan. Zaman sekarang mana ada lagi dah! Semua ni bergantung pada hormon kita. Hormon ibu mudah terganggu kalau bf ni. Zaman sekarang ni hormon kita akan juga dipengaruhi oleh pemakanan kita jadi hati-hati sedikit apa yang kita makan."

Kalau korang masih rasa susah nak kurus selepas bersalin, pastikan korang ikut pemakanan di bawah ni.

PEMAKANAN SIHAT UNTUK YANG SUSAH KURUS SELEPAS BERSALIN

1. Ayam dan daging

Korang boleh saja makan ayam dan daging seperti burung puyuh, merpati, ayam hitam, ayam didik, ayam kampung dan ayam selasih.

Tak kurang juga kalau yang suka daging tu, makanlah daging kambing, daging kurang lemak dan daging batang pinang.

Tak boleh makan daging dan ayam pada bahagian yang berlemak.

2. Ikan

Ikan memang amatlah digalakkan dalam korang susah sangat nak kurus selepas bersalin ni.

Anda teramatlah perlu makan ikan seperti salmon, bilis, bawal putih, tenggiri, kurau, jenahak, ikan merah, gelama, yu, selar dan haruan. Semua ni banyak khasiatnya.

Tak boleh makan udang, ketam, kerang, cencaru (penyebab gatal pada bahagian vagina), tamban, kembung, parang, sembilang, pari, duri, terubuk, bawal hitam, keli, ikan masin dan ikan kering.

3. Ulam-ulaman

Ulam-ulaman pula, anda boleh makan semuanya. Anda jangan risau kerana ulaman banyak memberi vitamin dan khasiat yang cukup untuk orang yang susah nak kurus lepas bersalin.

Makan saja daun pudina, kari, kesum, kaduk, kunyit hidup, bunga kantan, ubi cekur, jantung pisang, ulam raja, mengkudu, pegaga, lengkuas, serai dan halia.

Ulam-ulaman ni korang bedal je semua tau.

4. Sayur-sayuran

Sayuran ni ada yang boleh dan ada yang tak boleh. Jangan ingat semua boleh tau.

Yang boleh termasuklah bayam, brokoli, lobak putih, lobak merah, sawi, peria dan ubi kentang.

Tak boleh korang makan macam asam keping, cili padi, jering, petai, kacang botol, labu, kacang panjang, pucuk ubi, sayur keladi, kobis, tomato, terung, petola, pucuk paku, pucuk ubi, petola, kangkung dan ubi kayu.

5. Buah-buahan

Buah-buahan juga ada pantangnya, untuk pastikan takde kesan pada bayi dan luka anda cepat sembuh, anda perlu makan walnut, blueberry, longan cina, kismis, prune, peach, strawberi, epal merah, oren, kurma dan anggur.

Yang tak boleh pula termasuk manggis, kuini, sengkuang, nangka, langsat, ciku, mangga, durian, belimbing, jambu, pear, kiwi, tembikai, buah lai, limau dan nenas.

6. Makanan lain

Untuk makanan tambahan lain, korang boleh saja makan biskut, masakan panggang, rebus, kukus dan bakar. Yang lain boleh juga makan roti, nestum, conflakes dan oat.

Semua tu banyak memberi tenaga selain banyak zat tambahan untuk anda. Jadi walaupun anda susah nak kurus selepas bersalin, masih lagi boleh diet dan dapat khasiat yang cukup.

Makanan yang perlu dielakkan adalah, masakan berminyak, laksa, kuey teow, bihun, mee, daging yang diprosess dan tempe.

7. Air minuman

Minum air pun korang jangan kurang dan jangan terlebih. Nanti kalau kurang, susu akan tak berapa pekat. Bayi perlukan banyak susu masa bf ni. Kalau terlebih minum air, nanti akan lembut sangat kulit korang, takut banyak kencing dan sebabkan susah baik luka bawah tu.

Air suam, horlicks, madu, air coklat, halia kurma, manjakani, kopi, air halia, jus pegaga dan kunyit.

Untuk yang tak boleh minum, anda kena elak cuka buah, jus buah, kelapa muda, cincau, tebu, minuman bergas, air sejuk dan air berais.

4 SEBAB KENAPA SUSAH NAK KURUS SELEPAS BERSALIN

1. Mengharapkan hasil yang tidak realistik. Macam tak nak makan seminggu tapi tak nak kawal makan. Ambil pula ubat macam-macam, krim pun yak kurangnya, lepas tu anda berangan akan dapat turun berat. Nak kurus tapi tak nak usaha senam dan kurangkan pengambilan karbo. Kalau target tunggi sangat kalau tak dapat senang putus asa.

2. Tidur tak nyenyak dan kurang tidur. Berat memang akan senang naik kalau kurang tidur, Badan akan letih dan tak bertenaga, Bila tenaga kurang, anda akan malas beraktiviti dan bersenaman ringan semasa pantang. Makan biar cukup, tidur pun biar cukup.

3. Pengambilan garam. Masa bersalin, makanan kita amat sensitif pada kesan badan kita. Kalau garam terlebih walaupun sedikit, kesannya akan cepat nampak. Garam banyak akan sebabkan badan menahan air. Maka, perut pun akan nampak buncit. Kena elak garam dan kena teliti kadar garam dalam masakan pantang kita.

4. Kurang senaman ringan ketika pantang. Yelah, masa pantang ni, kita akan takut nak bergerak banyak. Takut luka buka semula dan kesan lain-lain. Tahu tak sebenarnya, kita boleh buat senaman hanya dengan menggerakkan kaki dan tangan. Tak perlu yang berat-berat, hanya sekadar buang kaolori dalam badan sahaja sudah cukup.

Korang pula cuba cerita sedikit pengalaman korang. Komen dan share artikel ni untuk bantu rakan-rakan anda yang susah nak kurus selepas bersalin.


Monday, 26 August 2019

Produk Detox Terbaik di Farmasi

Adakah anda jenis suka beli barang di farmasi? Dan tengah cari produk detox terbaik di farmasi?

Kami juga tertanya-tanya apakah produk detox yang paling bagus di farmasi.

Hasil carian kami dan Google kami tak jumpa jawapan. Oleh itu, kami ingin senaraikan pada anda beberapa produk yang ada di farmasi dan sesuai untuk anda cuba.

Kami buat list ni adalah hasil carian dan kajian kami secara menyeluruh untuk pastikan list ini berguna untuk anda.

Kami juga akan bandingkan harga produk detoks yang terbaik yang kami jumpa di farmasi.

Diskaun yang ada juga akan kami bandingkan sekali. Harap dapat bantu anda yang malas nak keluar jauh ke sana. Atau order saja dari kami dengan klik link yang kami sertakan di post ini.

APA CIRI-CIRI PRODUK DETOX TERBAIK DI FARMASI?

Kami bukan saja-saja buat list tanpa pastikan list ini lengkap dengan segala info yang kami cuba sampaikan.

Ciri-ciri produk terbaik itu kami kelaskan kepada beberapa kategori:

1. Berkesan.
2. Murah.
3. Kuantiti.
4. Kelulusan KKM.

Sebelum kita cari jawapan kepada produk detox terbaik di farmasi ni, jom kita layan produk-produk yang ada di sana.

#1 Watsons Detox Tea 20's



WS D'tox Tea adalah cara yang selamat, semulajadi, dan berkuasa untuk menghapuskan toksin yang berpotensi berbahaya kepada tubuh.

Toksin bahaya adalah hasil dari pemendapan bertahun-tahun bahan kimia yang masuk ke dalam tubuh kita.

Jika anda tak pernah toksin badan, ada kemungkinan toksin anda sudah kronik. Jangan tunggu lama-lama untuk kumuhkan toksin tersebut.

Arahan
Curam 1 teabag (3.5g) ke dalam air panas dan biarkan selama 10 minit sebelum minum.

Bahan-bahan

Teh Hijau, Teh Rooibos, Kayu Manis, Buckthorn Bark, Slippery Elm Bark, Chamomile, Marshmallow Root dan Senna Leaves

RM39.10 




#2 BIOXCELLENT W.Line Fiber Detox




Berfungsi untuk melancarkan sistem cerna badan. Badan lebih ringan, bertenaga dan dapat buang lemak beserta toksin. Ia juga mencerahkan kulit badan.

Pelbagai fungsi ini kami sarankan anda guna bagi yang sudah pernah detoks. Bagi yang masih remaja pun sudah boleh gunakan produk detoks kerana anda juga berpotensi menyimpan pelbagai bahan kimia berbahaya dalam tubuh.

RM79.90





#3 KINOHIMITSU Detox Tea Peppermint


Kinohimitsu D'Tox Tea adalah gabungan herba tradisional semula jadi yang menyediakan minuman tanpa kafein yang ringan dan enak yang membantu mencapai hasil.

Teh ini dengan lembut meremajakan badan, mengurangkan rasa fatique.

Ia mengembalikan semangat kepada mereka yang sering merasa lemah atau letih.

Terutama selepas hari yang lama letih, D'tox Tea sangat baik untuk orang yang sibuk, menuntut gaya hidup dengan daya tahan yang lebih rendah terhadap tubuh dan ketidakselesaan mental.

RM68.10





SARANAN KAMI TENTANG PRODUK DETOX TERBAIK DI FARMASI?

Kami menyarankan BIOXCELLENT W.Line Fiber Detox.

Kenapa? Sebab fungsi pelbagai yang dapat detoks beserta mencerahkan kulit satu badan. Ia juga merupakan pakej lengkap untuk detox bagi yang susah nak turunkan berat atau rasa badan tidak sihat.

Antara fungsi lainnya:

1. Menjadikan badan rasa ringan secara tidak radikal.
2. Sistem imunisasi badan akan ditingkatkan selepas beberapa cawan pengambilan.
3. Mengawal kolestrol dalam darah badan supaya lebih mapan.
4. Mengelakkan berat badan secara berlebihan.
5. Memutihkan, menggebu dan melicinkan kulit secara semula jadi.

Anda boleh cuba sendiri kelainannya berbanding produk detoks yang lain.

Dan kami sangat sarankan Bioxcellent ni sebagai produk detox terbaik di farmasi berdasarkan pengalaman luas kami dalam menjual produk kesihatan.

Sunday, 25 August 2019

Review Diet Telur Rebus - Kisah Sebenar

Hari ni kami nak beri sedikit review diet telur rebus. Sebab kami rasakan kami selesa dengan diet ni hanya guna telur rebus saja.

Diet ni sesuai untuk mereka yang dalam bajet. Tapi suka makan telur.

Mula-mula anda kene belajar beberapa resepi telur rebus.

Scrambled egg contohnya. Seperti anda tahu, diet ni perlu konsistensi. Kalau nak konsisten perlu bersemangat baru menjadi.

KENAPA TELUR REBUS?

Sebab telur rebus ni akan sebabkan perut rasa kenyang lebih lama.
Banyak protein, tingkatkan metabolisma tubuh dan bantu bakar lemak tepu dalam badan.




Tak perlu guna duit banyak untuk lakukan diet telur rebus ni.

Dengan telur rebus ni anda yang tak suka telur rebus perlu tingkatkan minat untuk diet cara ni. Jadi anda kena fikir sendiri apa resepi yang anda boleh telan selalu gunakan telur rebus.

Kalau tak rajin masak, biasakan order telur rebus di kedai. Tapi kene ingat, telur rebus dan telur goreng jauh bezanya ya.

Untuk diet, telur goreng tak digalakkan sebab minyak dalam kita masak tu banyak diserap oleh telur.

Telur rebus pulak hanya guna haba untuk masak, jadi takde kolestrol. Boleh cuba campurkan bahan-bahan yang anda suka macam mayonis ke sos ke.

Nanti dah kurus boleh beri review di blog kami.

Sape kenal Zulin Aziz?
Pelakon ni tekad untuk hilangkan 10kg. Dia gantikan diet telur rebus ni gantikan nasi. Selama sebulan dapat turun 10kg.

Berbaloi kan pengorbanan sebulan beliau.

Memang ada banyak kisah menarik kalau korang nak tahu. Orang boleh turun sampai 10kg dalam dua minggu saja dengan telur rebus ni tau.

CARA DIET TELUR REBUS

Cara buat telur rebus ni mudah saja. Panaskan air sampai didih, masak selama 6-7 minit.

Korang mulakan hari pagi dengan 2 biji telur rebus dulu.

Tengahari nanti tambah lagi sebijik atau dua di kedai makan masa anda kerja.

petang cari sebiji dan malam 2 biji. Kalau nak lagi berkesan gantikan sebahagian besar nasi anda dengan telur rebus.

Telur rebus memang sesuai untuk menggantikan nasi tapi bukan secara total. Kalau nak ganti nasi lebih baik guna roti lebih banyak khasiatnya.

PANTANG LARANG DIET TELUR REBUS.

Kurangkan garam dan gula memang satu kemestian. Makanan segera cuba elakkan. Lagi dapat tinggalkan terus lagi bagus.

Setiap pagi cuba selitkan senaman ringan. Sebelum pergi kerja. Atau anda cari alasan untuk naik pejabat guna tangga tak payah guna lif.

Ambil air kosong 8 hingga 10 gelas sehari. Supaya senang terkumuh semua bendasing dalam badan dan bersihkan tubuh.

Untuk tips tambahan, minta pendapat atau nasihat doktor untuk mula mana-mana program diet. Boleh saja pergi pada mana-mana doktor klinik kerajaan. Bukan apa untuk pastikan anda takda penyakit pelik-pelik yang akan dapat masa diet nanti.

KHASIAT TELUR REBUS UNTUK DIET

Telur rebus ni imunisasi lebih baik. Anda akan susah sakit, kalau sakit anda akan lebih mudah sihat.

Antibodi anda akan digalakkan oleh pemakanan dan amalan telur rebus ni. Sebab telur rebus ni protein memang penuh. Korang tak akan risau pasal kekurangan protein. Semua dah di'cover' oleh telur rebus ni.

Telur rebus ni jugak akan sebabkan kolestrol badan dapat dikawal. Bila korang ganti telur rebus ni sebagai sumber karbo korang macam nasi, roti, tepung dan lain-lain.

Ia akan menghadkan kadar kemasukan lemak dan karbohidrat berlebihan dalam badan anda.

Telur rebus ni jugak dapat kurangkan risiko sakit jantung. Makanan lain yang anda boleh amalkan sekali adalah epal hijau.

Ambil sekali pagi sekali malam epal hijau bersama telur rebus. Nescaya amat rendah anda nak kena sakit-sakit kronik sebab badan anda dapat vitamin secukupnya.

KENAPA TAK MENJADI?

Ok, sekarang anda dah cuba tapi tak jadi? Apa sebab diet telur rebus anda ni tak jadi? Korang perlu tahu, langkah pertama untuk diet adalah detoks badan. 

Kebanyakan orang tak suka detoks. Atau ramai orang tak tahu kena detoks badan sebelum lakukan apa-apa program diet.

Detoks sangat penting dan fasa ni yang paling kami sarankan dalam blog ni.

Anda kena kumuhkan lebihan bendasing dalam badan dulu untuk lancarkan sistem percernaan. Jadi setiap zat yang anda makan lepas tu, akan diserap dengan baik.

Kalau tak tahu nak detoks macam mana, guna saja air masak, minum selepas bangun tidur sebelum makan apa-apa.

Kalau nak lagi berkesan, detoks guna suplemen detoks yang sah.

BERAPA LAMA KESAN DIET TELUR REBUS NI?

Anda tak ada masa nak buat diet telur rebus ni lama-lama? Admin suka review diet telur rebus ni sebab semua orang boleh buat. Tapi bila ramai boleh buat, berapa ramai yang berjaya?

Berapa lama pulak kesannya? Admin boleh katakan hampir 50% orang di luar sana boleh turun berat dan berjaya diet telur rebus ni. Berdasarkan review-review diet telur rebus yang kami banyak terima respon positif dari pelanggan kami.

Kesannya boleh dilihat dalam 3 hingga 7 hari. Lepas amalkan diet telur rebus ni, korang akan mula nampak kesan badan lebih segar dan bertenaga.

Tapi sebenarnya anda sedang diet. Macam tak percaya kan.

REVIEW DAN KISAH BERJAYA DIET TELUR REBUS

Boleh baca review dan kisah berjaya diet telur rebus ni dekat post kami yang sebelum-sebelum ni.

Ifa Raziah pelakon tu pun amalkan diet telur rebus ni tau. Zulin Aziz pun antara artis yang dah dapat turun 10kg dengan diet cara ni selama sebulan.

Ifa Raziah turun 12 kg lepas amalkan diet telur rebus ni 10 biji sehari.
Larat ke korang nak ikut cara diet dia?

Sebab tu admin selalu katakan, konsistensi dan semangat adalah paling memainkan peranan.

Anda perlu lalui zaman sukar beberapa minggu sebelum dapat hasilnya.

CONTOH MENU LENGKAP DIET TELUR REBUS

Anda boleh cuba amalkan menu diet lengkap 7 hari diet telur rebus macam ni:

ISNIN

Cuba ambil sarapan buah-buahan tambahkan dengan 2 biji telur rebus. Tengahari nanti ambil sebiji epal hijau dengan roti gandum penuh. Malam pulak ambil salad dan ayam masak stim.

SELASA

Mulakan hari selasa dengan sarapan buan-buahan dan 2 biji telur rebus lagi. Tengahari anda tambah salah dan ayam panggang untuk buka selera sedikit. Malam 2 biji telur rebus, salad dan oren atau limau untuk penyedap menu diet anda.

RABU

Ok, Rabu korang maintain ambil pagi 2 biji telur rebus lagi. Tengahari cuba cari keju rendah lemak dan tomato. Makan dengan roti dan boleh buat sandwich juga. Malam pula tambah menu salad dan ayam masak stim atau sup untuk balancekan diet tengahari tadi.

KHAMIS

Macam biasa 2 biji telur memang wajib untuk sarapan. Buah-buahan makan waktu tengahari dan malamnya ambil salad dan ayam masak stim. Kalau nak ubah pada sup ayam pun boleh.

JUMAAT

Ok, 2 biji lagi pada waktu pagi, tengahari sup sayur dan ditambah dengan 2 biji lagi telur rebus. Untuk makan malam, ambil ikan bakar sebagai penyedap menu mingguan. Makan dengan salad atau ulam dan sayuran segar.

SABTU

2 biji waktu pagi dan sebelah tengahari ambil buah-buahan epal, anggur dan sebagainya. Ambil sayuran sebelah malam dan dicampur dengan sup ayam.

AHAD

Cheat day. Yeay. Ahad korang boleh makan apa saja. Cheat day perlu ada untuk motivasikan korang supaya konsisten. Mesti anda akan tertunggu-tunggu hari ahad kan?

Okay apa lagi, boleh lah mulakan diet anda sekarang.

"Percayalah" -Siti Nurhaliza

Saturday, 24 August 2019

Kempiskan Perut dalam 3 Hari - Cara Mujarab

Anda pening nak cari jalan penyelesaian untuk kurus? atau sudah bertahun-tahun cuba tapi susah nak turun berat?

Kami sudah banyak mendengar masalah seperti badan besar, gemuk air, tak kurus-kurus walaupun berbulan diet dan macam-macam lagi.

Macam mana anda boleh kempiskan perut dalam 3 hari sedangkan anda pun tak berjaya turun berat sebelum ni?

Pada kami setelah bertahun-tahun menjadi consultant untuk mereka yang nak kurus atau kempiskan perut ni, kami dah dengar macam-macam masalah.

Setelah kami kaji, memang cara diet mereka salah.

Setiap orang boleh kempiskan perut sebenarnya. Walaupun dalam masa 3 hari je. Kenapa nak 3 hari? Mungkin anda nak kesan yang segera. Atau nak kejar deadline nak kahwin atau tunangkan.

Baiklah, mari kita mulakan sedikit sebanyak ye. Jom kempis perut dalam 3 hari guna cara paling mujarab dan berkesan.

Hari Pertama

Hari pertama ni paling penting. Anda perlu cuba untuk detoks badan dahulu. Detoks guna cara tradisional saja pun cukup.

Cubat buat air lemon. Atau lemon campur daun pudina. Atau jus epal hijau. Atau produk detoks untuk buang toksin.

Lepas detoks. Baru anda fokus pada bahagian lain. Perut nak kempis kene pastikan kempis cara sihat.

Amalkan pengambilan air banyak. Air juga agen detoks. Minum 2 gelas pagi betul-betul selepas bangun pagi. Waktu ni lah air berfungsi sebagai bahan detoks.


Ini juga cara Rasulullah. Pasti terjamin hikmah kesihatannya. Lepas ni kalau tak sempat buat air detoks tu minum air saja pagi-pagi sebelum makan apa-apa. waktu perut kosong.

Akan terkumuhlah semua makanan pada malam tu nanti. Baru berkesan kalau anda nak makan suplemen atau anda nak diet pada hari tersebut.

Lepas sehari detoks pastikan takda kesan sampingan pada hari tu. Perut normal. Memang belum kempis masa ni. Tapi kempis sementara. Angin kembung dalam perut tu boleh sebabkan susah nak kempis.

Apa sebenarnya perut buncit ni?

Perut buncit dan tak kempis tu sebab anda pernah makan banyak perut penuh, berulang-ulang. Jadi otot sekeliling perut anda stretch. Lepas makanan dikumuhkan otot perut tadi akan maintain kembung.

Alamak dah kembung macam mana nak buat?

Kalau anda tersilap makan sebelum ni jadi kembung atau buncit perut anda. Anda kene teruskan detoks perut dulu. Hilangkan semua bendasing yang tak sepatutnya ada dalam perut untuk kempiskan perut dalam masa 3 hari ni.

Apa yang kebanyakan orang selalu buat dan salah?

Nak kempiskan perut dalam 3 hari memang susah kalau cara anda salah. Kami dah berjaya bantu beberapa orang kurus, slim dan kempiskan perut mereka dalam seminggu saja.

Tetapi pastikan anda tidak buat perkara-perkara seperti ni:


  1. Makan terlalu banyak atau terlalu sikit.

    Makan kena berpada. Anda kena setkan, jika pagi sudah makan anda perlu buat kerja yang secukupnya untuk habiskan kalori menu sarapan pagi tu. Kalau malam makan banyak, kene beringat, makan secukupnya seeloknya sebelum maghrib.

    Terlalu sedikit makan pula akan sebabkan anda susah nak jaga metabolisma. kalau makan sedikit, ada zat yang tak dapat. silap-silap akan buatkan anda lebih berselera untuk makan banyak pada waktu-waktu lainnya.

    Makan banyak pulak anda akan kena masalah otot perut stretch tu. Lagi susah, nanti perut kosong pun masih nampak kembung atau buncit.

    Pastikan anda makan cara sederhana tapi perhatikan apa yang anda makan.
  2. Tak bersenam atau terlalu banyak bersenam.

    Ramai nak jalan shortcut untuk kurus tapi tak dapat nak maintain bersenam sentiasa. Ini cara salah. Anda nk kurus kena usaha lebih. Cuba yang cara susah dulu. Kalau tak jadi baru boleh cara yang slow.


    Berbaloi try yang susah dulu. Kalau tak mampu baru try cara lambat.

    Pastikan senaman anda buat yang ringan tapi banyak. Macam kardio. Senaman yang hold berat tu lebih baik untuk peringkat ini.

    Kalau senaman berat, nanti akan sebabkan otot anda naik. Boleh cuba Sit Up dengan hold separuh. Tak payah naik seluruh badan. Biar otot perut anda kejang dan senang nak kempis dalam 3 hari.
  3. Terlalu memilih makanan diet.

    Jangan terlalu nak pilih nak  makan apa. Nanti tak jadi. Pastikan anda hindari makanan yang anda rasa anda boleh konsisten. Tak berhenti sekerat jalan. Cara ni lebih berkesan.

    Mulakan dengan kurangkan nasi sedikit-sedikit. Lepas tu baru cuba kurangkan karbo secara total.

    Diet ni kena plan. Kalau tak plan sekejap je jadi. Untuk kempis perut dalam 3 hari, pada pandangan saya senaman dan detoks amat penting pada peringkat ini.
Hari Kedua.

Kalau hari pertama dah fokus nak detoks, hari kedua anda perlu fokus pada puasa. Ya puasa.

Selepas detoks, bahan-bahan lebihan dalam perut akan dicernakan. Anda tambah atau support lagi perkumuhan tu dengan puasa pada hari kedua.

Tapi masa buka nanti, anda makan nasi separuh dari jumlah yang anda biasa makan.

Kalau biasa makan 5 senduk, kurangkan ke 2 senduk saja.

Jangan ekstrim sangat. Kalau lapar nanti sebelah malamnya anda cuba buat nestum atau oat dulu.

Dah kempis ke pada hari kedua ni?

Sepatutnya pada hari kedua ni, anda akan rasa ringan perut sebab bahan dah kumuh dan anda dah kurangkan makan pada hari ni.

Apa jadi kalau anda tak nampak perubahan kempis perut pada hari kedua ni?

Anda boleh cuba makan supplemen yang boleh ada dua fungsi.

Fungsi pertama : Detoks

Fungsi Kedua : Fat Burner

Dua-dua ni akan cepat beri kesan pada perut anda untuk kempis pada hari ketiga.

Hari Ketiga.

Ok, Lepas korang dah detoks dan korang dah puasa untuk support detoks pada hari pertama tadi, hari ketiga adalah untuk teruskan suplemen dan senaman.

Fokus hari ketiga adalah SUPLEMEN dan SENAMAN.

Suplemen hari kedua tu anda teruskan saja. Hari ketiga patutnya anda sudah rasa ringan untuk terus kurangkan makan.

Hari ketiga kempis perut ni adalah asas kepada hari-hari kempis perut yang akan datang.

Kekalkan momentum perut kempis ni. Bersenam guna cara kardio tadi. Cari saja senaman yang betul pada blog ni. Ada banyak tips yang kami dah kongsi.

Pada hari ketiga ni anda boleh cuba cara ketiga-tiga hari tadi.

  1. Detoks cara tradisional atau air selepas bangun tidur.
  2. Puasa dan tambah sumplemen fatburner atau detoks.
  3. Campur dengan senaman kardio.
Ketiga-tiga elemen ni adalah elemen asas yang semua orang perlu buat. Untuk kempis perut dalam 3 hari, anda perlu perancangan rapi.

3 hari memang sesuatu yang ambitious untuk capai tapi memang tidak mustahil.

Mungkin lepas anda berjaya kempis guna cara dan tips dalam blog ni, anda perlukan konsistensi sahaja untuk teruskan kempiskan perut anda.

Yang penting, jika anda nampak kempis sedikit, anda kene konsisten buat perkara yang sama dan anda nampak berkesan.

Kalau nak cari supplemen tu, boleh browse dalam blog ni. Kami suggest mana yang kami dapat paling banyak respon positif.




Saturday, 17 August 2019

Testimoni Diet Atkins Yang Berjaya - Pengalaman Sebanar

Dalam post ini kami kongsi pada anda koleksi-koleksi pengalaman sebenar mereka yang dah berjaya diet atkins.

Kalau nak semangat, boleh lah ambil screenshot komen-komen mereka ni.

Bukan senang nak masuk testimoni diet atkins yang berjaya ni. Yelah, mereka dah lalui zaman-zaman kena bahan, lepastu susah payah diet.

 Memang mereka akan sayang berat mereka sekarang. Berbaloi susah penat diet atkins sampai boleh turun berkilo-kilo. Jangan ingat orang lemak tepu tak boleh turun berat. Semua boleh.

Jom layan testimoni diet atkins yang berjaya dalam post ni.

Kalau korang nak cara dan panduan lengkap diet atkins fasa 1 sampai 4, boleh baca post kami yang viral ni. Atau minat nak tahu cara diet dengan menu yang betul.

Kami juga ada cara shortcut kalau nak turun berkilo-kilo dalam seminggu.

Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 1

" Saya Khadijah (bukan nama sebenar), sebelum diet atkins ni saiz saya xl, lepas beberapa bulan 3 bulan tak silap, berat sy dari 72kg turun ke 62 kg. Saya amalkan diet atkins je.

Korang kene tabah lah sikit. xsusah pun sebenarnya.

Yang penting semangat korang kene tebal. Bayangkan selalu gambar kurus korang, ceh, kasi terkejut famil2 korang gitteww.."



" Masa diet atkins dulu saya banyakkan sup sayur bayam, walaupun makan ayam goreng tapi jadi juga hehe.."

Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 2

" Panggil eha je ya. Saya before this xl hingga xxl.

susah nak cari baju yang ngam. Dalam 44 ke 46 saiz dulu. Lepas diet atkins ni, berjaya jadi 38,36 dah muat saiz.. M je baju saya..dari 85++kg ke 64. not bad lah..

tempoh diet 5 bulan je.. resepi ultimate saya korang boleh cuba. telur hancur masa sarapan. sedap pun sedap hehe."

Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 3

Panggil don je la ye..dari XL seluar 36 bang.

Saiz pakaian lepas berjaya diet atkins ni M dan 31. Wow kejap. Sebelum ni 85kg tau berat boleh je lenjan sampai turun 67kg.

Baru 2 setengah bulan induction tak pernah kantoi.

Macam biasa la telur rebus separuh masak memang fevourite sy hehe..penting kita kene minat menu2 yang kita plan..

kalau tak susah nak konsisten..tabahkan hati cekalkan minda. You can do it guys.."



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 4

"Panggil akak kak long Aimi ye..

Before this akak 50 saiz baju tau..turun tup2 jadi 44.

Berat sebelum 91kg hehe malu akak nak share.

Tapi jadi 69kg lepas 6 bulan hehe.. syok lagi kurus ni badan jadi ringan. Memang berbaloi saya cuba macam-macam cara nak kurus tapi last2 diet atkins juga yang menjadi. telur dada dengan sup macam sup ayam sup daging tu memang jadi pilihan akak..

sampai sekarang dah lepas diet pun suka makan lagi. Nasib akak selera ok. "



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 5

Nama orang panggil Sharizan, Saiz pakaian sebelum ni ehem XXL dan seluar pulak 42.

lepas 2 bulan diet atkins ni. menjadi lah pulak. tinggal pakai seluar M saiz 36 je.

sebelum ni berat ada lah dalam 108kg..Laju gak lah turun jadi 85kg.

Memang menyesal dari dulu tak diet atkins ni. Tak sangka boleh menjadi berjaya lak tuh. Memang excited nk share kt korang sume..

Boleh lah amik gambar-gambar saya jadikan inspirasi hehe.."



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 6

Nama diberi noliehazlida. Saya dah lama pakai saiz XXL.

saiz pulak lepas diet atkins ni L atau big M lah. memang tak sangka jugak boleh berjaya diet atkins ni. Before this I 96 97kg something la. Then jadi 70kg..

agak berbaloi jugak pulun diet atkins ni. Tak susah mana pun. 2 bulan je induction dan 3 bulan pulak phase 2 dan 3. tulah berapa lama diet atkins ni.

makan biasanya telur ikan sayur jek.."



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 7

Saya Paiz, Nak story sikit lah macam mana testimoni diet atkins saya berjaya turun berat dari 119kg ke 82kg dalam 2 bulan..

dulu saiz seluar 42 XL lak tuh..jenuh cari..pinggang pn tak sedap pakai.

Makan ayam telur daging sume bedal.

Entah macam mana boeh kurus pun tak tahu..agaknya ada lah terambil makanan yang jadi kurus..tak perasan hahah"


Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 8

" Saya Rafiqi Hashim, sebelum ni saiz memang teruk lah XXL, 42,43 camtu lah..lepas berjaya diet atkins tu nak kasi testimoni sikit.

Sebelum ni saya 103kg tau. lepas diet atkins saya berjaya. Bolehlah dapat 67kg. Tempoh diet saya 7 bulan je. 50-50 la 50% atkins 50% diet sendiri.

Saya suka makan goreng-goreng. Tapi ada exercise ye boss. Jogging dan skipping memang saya konsisten..Nasib menjadi rasa berbaloi-baloi hehe"


Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 9

"Nickname boleh panggil eyza raymee.

Before this I 73kg then lepas 7 bulan berdiet atkins ni dapat lah rasa badan 51kg. Tak sangka boleh berjaya berdiet atkins ni. Ingatkan susah.

tak susah sangat sebab tak berapa ketat diet kita. Sebelum ni baju saya XL dan jadi S je lepas tempoh 7 bulan tu. Tak rasa pun sebab macam tak diet sangat pun.

Yang penting pilih makanan tak paya siksa diri tak makan. Kalau makan betul senang je turun. Good luck everyone"



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 10

"Panggil je Oliena Omichel nama glamour sy.

Dulu CL akak pakai saiz seluar 38 tauuu.Lepas berjaya diet atkins ni boleh jadi S je saiz dan seluar pulak tinggal 29 je.

Berat sebelum 75kg tapi lepas 3 bulan induction tak pernah kantoi dapat la jadi 55kg. Memang rasa bangga dapat turun berat sampai banyak macam tu.

Ingat kan susah sangat nak kurus.

Nasib baik banyak membaca boleh lah terjumpa artikal hebat-hebat pasal atkins ni. Saya suka makan ayam goreng hehe.."



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 11

"Saiz sy sebelum ni XXL dan seluar pula 44.

M atau L la lepas berjaya diet atkins dan seluar boleh pakai sampai 34. Berat sebelum ni adalah dalam 130kg. Turun sampai 93kg.

Ingatkan berat saya dah tepu lemak tak boleh turun.

Tapi memang berkesan diet atkins ni. Ambil masa 12 bulan dan kerap makan telur ayam dan kambing. Memang tiptop la berkesannya diet atkins.

Ingatkan hanya fantasi nak dapat berat badan ideal idaman malaya."


Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 12

"Saya Saif tuan. Saiz pakaian sebelum ni XXXL dan XXL, seluar pulak 40 bang.

Lepas berjaya berdiet cara atkins ni jadilah L dan seluar jadi 34 je.

Berat sebelum ni 106.5kg lepas 5 bulan diet atkins ni jadi 81kg dah..

Macam biasa la telur dadar dan ayam goreng memang kegemaran saya selama saya berdiet atkins ni."



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 13

"Saya Yat sebelum ni  XXL sekarang dapat pakai saiz M senang-senang je.

Sebelum ni berat dalam 85kg lepas tu 68kg jadinya.

Berjaya diet atkins ni dalam 4 bulan lebih dengan makan menu biasa telur dan ayam.

Muka nampak kurus sikit tak lah tembam tu ketara sangat."


Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 14

"Boleh panggil akak Yus. Sebelum ni saiz 60 kalau pakai memang 5xl.

Jadilah lepas tu 48 je 2xl. Sebelum ni malu akak nak cakap nak share ke korang.

Tapi takpelah. 117kg hehe..Lepas berjaya diet atkins ni akak nak bagi testimoni siki sebab akak berat tinggal 88kg je. Lepas 8 bulan tau.

Ok lah walaupun lambat. Akak suka makan sayuran hijau, telur ayam goreng sume akak bedal je malas nak pilih-pilih sangat.

Memang muka akak lain sangat. Dari bulat jadi kurang bulat hehe"


Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 15

"Akak Linda ye. XXL punya loyal customer hahah.

Lepas berjaya diet atkins akan jadi boleh pakai M dengan berat turun dari 86.6kg jadi 69kg. Lepas 5 bulan je.

Memang akak terkejut boleh turun laju juga.

 Kalaulah diet atkins ni akak tau dari dulu memang akak jadikan first prioriti untuk buat. Akak suka makan ayam goreng dan telur tau.

Memang tak pernah miss sehari pun. Tapi Alhamdulillah berhasil juga. Korang kena try jugak diet atkins ni."



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 16

"Sebelum ni akak 108kg turun 58kg.

Memang dahsyat ramai terkejut. akak pun wow kejap. baju dari XXXL seluar 42 turuk jadi S atau M seluar tinggal 27. badan rasa ringan sangat.

Dalam 7 bulan akak dapat rasa hasilnya. Memang berbaloi cuba. ayam daging ikan memang akak akan jaga kuantiti dan amalkan makanan sihat.

Yang penting kalori harian kita ambil lagi sedikit dari kegunaan kalori harian kita. Itu je pada akak cara yang berkesan untuk kurus."



Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 17

" Saya pakai XXL sebelum ni 42 hingga 44.

Tapi lepas berjaya diet atkins jadi boleh pakai saiz M atau S dan saiz seluar tinggal 32. Dari 120kg berjaya turun sampai 75kg dalam masa 6 bulan.

Apa saya buat saya hadkan pengambilan pemakanan. yang mana saya mampu saya tak makan saya tak makan. Yang tak mampu saya cuba kurangkan.

Yang penting adalah macam mana cara kita jaga psikologi kita untuk konsisten tak perlu seksa badan dan minda kita. Konsistensi tu yang penting.

Terapkan cara kita boleh jaga supaya kita tak putus asa di tengah jalan. Kena ada pemangkin semangat.

Jaga betul-betul kalori harian insyaAllah tak de masalah kita nak kekalkan penurunan lepas ada sedikit berat yang turun.

Hanya perlu ulang benda yang sama setiap kali kita nampak penurunan berat badan."


Testimoni diet atkins yang berjaya  - Kisah 18

"Saya pulak ada cerita saya yang tersendiri.

macam saya dulu XXL tinggal S atau M lepas berjaya diet cara atkins ni. 101kg tau jadi 66kg je. hampir separuh lemak saya hilang.

Dalam 4 bulan semua ni berlaku. Saya bersyukur sangat sebab hanya amalkan atkins diet saya ayam telur daging sayuran hijau.

Atkins ni selamat tak perlu torture badan sampai kering kurus tak de isi.

Caranya lebih semulajadi dan alami. Fasa 1 saya selama sebulan je lepas tu terus ikut fasa-fasa macam ada dalam blog ni.

Rugi sapa yang betul-betul nak kurus tak nak try guna diet cara atkins ni. Ramai dah berjaya. Harap saya boleh beri semangat pada anda.

Kene hati-hati dengan setiap kali kita check berat tak turun-turun nanti moral kita akan down. Jaga part psikologi nanti yang lain jadi mudah.

Rasa macam lepas diet atkins ni saya nak buat lagi diet ni sebab tak berapa rasa keberatan amalkannya."



Haa. macam mana dengan testimoni diet atkins yang dah berjaya ni? Korang puas hati atau nak layan lagi testimoni macam ni? Komen di bawah korang nak try tak diet atkins? Atau korang ada pengalaman apa-apa nak share dengan pembaca blog ni? Mungkin nanti korang boleh masuk dalam list untuk testimoni diet atkins yang berjaya pada masa akan datang. Good Luck!

Thursday, 11 July 2019

Cara Menurunkan Berat Badan 20 Kg Dalam Seminggu (Panduan Lengkap)

Anda tercari-cari cara sebenar untuk menurunkan berat badan 20 kg dalam seminggu? Kami sediakan panduan lengkap ini untuk anda. Boleh ke turun sampai banyak tu? atau anda mahukan yang lebih praktikal seperti 10kg dalam sebulan?

Dari pengalaman kami, ianya boleh dilakukan. Kami sudah banyak membantu pelanggan kami untuk turun sehingga 20 kg dalam seminggu.

Amaran! Jika diet betul-betul mahukan diet ekstrim ini, anda perlu ada perancangan teliti.

Pastikan anda ikut langkah-langkah yang kami gariskan dalam post ini supaya diet 20kg yang anda impikan tercapai dengan cara selamat.

Kami bahagikan peringkat "Cara Menurunkan Berat Badan 20 Kg Dalam Seminggu" ini dalam 6 perkara penting.


#1 Puasa (selang sehari selama seminggu)

Mulakan dengan puasa. Kerana puasa amat membantu kurangkan glukosa dalam darah, ia juga bantu kita singkirkan toksin badan yang terkumpul. Toksin badan ini adalah salah satu faktor terpenting yang halang kita kurangkan berat badan. Mendapan makanan harian kita yang tak dapat dikumuhkan terus dari badan akan bertukar kepada toksin-toksin. Jadi puasa menjadikan toksin ini senang dikumuhkan kerana tenaga kita habis dipakai dan toksin ini mudah terkumuh.

Kenapa perlu selang sehari? Kerana puasa bergilir-gilir ini dapat memberikan anda motivasi untuk konsisten. Jika berterusan berpuasa, agak sukar untuk anda beri fokus kerana hari2 anda rasa tidak bertenaga.

Tetapi perlu dikawal ketat pemakanan anda pada hari tidak berpuasa. Saya syorkan anda perlahan-lahan mengurangkan kadar karbohidrat dengan perancangan yang betul.

#2 Diet nasi (kurangkan secara berperingkat)

Diet nasi anda perlu dikurangkan secara berperingkat. Jika biasa sepinggan nasi sekali makan, setelah kaut nasi guna senduk penuh tersebut (ambil seperti biasa) kemudian luahkan 1/6 atau 1/5 dari pinggan tersebut. Jangan tambah nasi selepas itu. Ini kaedah sukatan nasi paling mudah. Jangan risau, untuk lebihkan tenaga, anda akan dibantu oleh suplemen yang kami syorkan nanti.

Jika anda merasa susah untuk kurangkan nasi, cuba gunakan beras basmathi atau beras wangi yang kurang karbohidratnya. Bila anda ambil nampak saja banyak tetapi hakikatnya anda sudah kurangkan karbohidrat dari situ secara tidak sedar.

Perlu diingat, nasi kenalah dikurangkan sehingga anda rasakan itu saja had minimum anda mampu kurangkan. Jika terlalu tidak bertenaga, cuba tambah sedikit nasi saja. Jangan push sehingga anda sendiri jejaskan kesihatan badan anda sendiri.

#3 Supplemen

Anda boleh saja diet tanpa suplemen. Tetapi oleh kerana entri kali ini adalah untuk kurangkan berat sampai 20kg dalam seminggu, perlulah kita masukkan suplemen juga.

Untuk pemilihan supplemen, pastikan anda cari yang ada energy booster dan anda tak ada side effect seperti loya yang berlebihan atau muntah-muntah menggunakannya. Kalau anda ada sindrom seperti itu, hentikan dulu suplemen untuk beri peluang badan bertindak balas pada bahan detox dalam suplemen tersebut.

Agen detox dalam suplemen juga amatlah penting supaya aktiviti puasa kita dibantu dengan detoks dari alat bantuan seperti supplemen ini.


#4 Kurang Karbo (gantikan ayam/ daging/ telur dengan ikan)

Bahagian ini penting untuk pastikan diet anda seimbang. Pastikan anda gantikan ayam, daging dan telur dengan ikan. Kerana ikan ada rendah kandungan karbohidratnya, anda boleh turunkan berat dengan tidak sedar.

Elakkan ikan bergoreng untuk kesan maksimum. Masaklah menu yang tidak berminyak dan sedap seperti singgang, siakap 3 rasa dan lain-lain.

Pastikan juga jika anda rasa hilang semangat untuk berdiet, anda gantikan menu hari tersebut dengan menu ikan yang sedap. Biar mahal asalkan diet anda menjadi. Baru berbaloi pengorbanan anda dalam seminggu ni.

Makanan seperti kentang dan salad perlu jadi menu utama dalam masa seminggu ni ya.

Contoh menu sihat dan berkesan untuk turun berat 20kg seminggu.

#5 Senaman

Senaman adalah perkara wajib ada dalam jadual nak turun berat sampai 20kg dalam seminggu. Tanpa senaman anda akan 'delay' proses turun berat anda. Lakukan senaman kardio setiap petang. Kardio yang amat disyorkan adalah seperti jogging atau menahan beban tanpa bergerak seperti angkat berat dan berdiri statik. Tetapi ambil beban yang tidaklah berat.

Jika berpuasa, cuba kurangkan pada tahap yang anda mampu. Jangan paksa diri! Jika anda tersiksa ia akan mudarat. Walaupun anda tak capai turun 20kg dalam seminggu, mungkin anda berjaya juga turun berat dengan senaman dan perkara-perkara yang kami syorkan. Itu pun sudah bagus!

# 6 Air kosong

Air kosong mainkan peranan yang amat penting. Jika anda hendak mula makan, kami sangat galakkan anda mulakan dengan air putih/masak. Minum dulu 2 gelas baru makan. Kenapa? Kerana air masak/kosong ini mampu buatkan perut anda kenyang sementara.

Bila anda terasa kenyang, maka tak jadilah nak makan banyak. Makan sikit pun anda sudah rasa nikmat. Silap-silap sepinggan nasi pun anda tak habis dan anda boleh tak rasa sedang berdiet.


Pelan Makanan 7 Hari - 1,200 Kalori!


Untuk turunkan berat badan sampai 20kg dalam seminggu sahaja, cara paling mudah, paling cepat untuk dapatkan perubahan ialah ubah tabiat pemakanan anda. Sebab rancangan pemakanan amat disyorkan. Simpan post ini dalam nota smartphone anda!

Jika aktiviti harian anda lebih tinggi, ikuti plan 1300, 1400, 1500 dan 1800 kalori!


Hari 1: Sarapan pagi
Campurkan 3/4 cup serpih corn flakes, 1 pisang, dan 1 cawan susu tanpa lemak dalam mangkuk.

Hari 1: Makan tengah hari
Bina sandwic dengan 1 mini gandum pita keseluruhan, 1/2 lada panggang, 1 sudu mayo, mustard, dan salad. Hidangkan dengan 1 batang bahagian skim keju mozzarella keju dan 2 kiwi.

Hari 1: Makan Malam
Hidangkan 4 auns tepung dengan 2 buah tomato yang dihiris ditaburi dengan 2 sudu kecil keju Parmesan, masak sehingga warna keemasan. Makan dengan 1 cawan air masak dan 1 cawan broccoli kukus. Nikmati dengan ais krim rendah lemak (seperti mana-mana pilihan lazat!) Untuk pencuci mulut.

Jangan terliur pula!

Hari 2: Sarapan pagi
Campurkan 1 cawan buah berry beku, 1/2 pisang, dan 8 auns susu rendah atau tanpa lemak menjadi smoothie. Ambil 1 atau 2 telur rebus semasa ingin keluar rumah.

Hari 2: Makan tengah hari
Panaskan 1 cawan sup sayur-sayuran vegetarian dan sediakan 1 burger vegetarian dalam roti bakar serbuk 100%, nipis, atau muffin Inggeris dan 1 cawan air anggur.

Hari 2: Makan Malam
4 auns dada ayam tanpa tulang, dengan sos BBQ dan gril. Campurkan 2 cawan rebus bayam dengan bawang putih, minyak zaitun dan tomato dan sajikan 1/2 ubi bakar atau ubi jalar (seperti yang dikehendaki).

Hari 3: Sarapan pagi
Di dalam ketuhar gelombang mikro, masak 1/2 cawan gandum masak dengan susu soya rendah lemak atau tanpa gula. Tambah 1/2 epal (dihiris atau dicincang), 1 sudu teh madu, dan secubit kayu manis.



Hari 3: Makan tengah hari
Untuk membuat salad ayam, buang 4 auns dada ayam panggang tanpa kulit dengan 1/4 cawan anggur merah irisan, 1 sudu makan badam sekam, 1 sudu besar mayonis, dan 1 sudu kecil yogurt Yunani tanpa gula. Hidangkan salad. Makan dengan 1 pisang.

Hari 3: Makan Malam
Hidangkan 4 auns udang kukus dengan 1 kentang panggang di atas dengan 3 sudu salsa dan 1 sudu yoghurt Yunani tanpa gula, ditambah 3 cawan bayam, dikukus. Selesaikan hidangan dengan 1 auns coklat atau bar ais krim 100- ke 150 kalori.

Hari 4: Sarapan pagi
Topup 1/2 muffin Inggeris panggang dengan 1/2 epal kecil, dihiris, dan 1 auns dicincang keju lemak yang dikurangkan, apa-apa jenis. Ketuhar gelombang mikro 30 saat tinggi. Hidangkan dengan 2/3 cawan polos, yogurt Yunani tanpa gula yang ditaburi dengan 1 sudu makan kacang almond.

Hari ke 4: Makan tengah hari
Panaskan sup tomato 1 cawan. Hidangkan dengan sandwich yang dibuat dengan 1 pita gandum mini keseluruhan, 3 auns nipis daging panggang yang iris, 1 sudu teh lobak, mustard, iris tomato, dan salad. Makan dengan 2 gelas sayuran mentah dan 1/4 cawan hummus.

Hari 4: Makan Malam
Hidangkan 4 auns salmon rebus dengan selada slaid yang dibuat dengan melemparkan 1 1/4 cawan campuran coleslaw dan 2 keping iris dengan 1 sudu cuka beras dan 1 1/2 sudu minyak zaitun. Tambah rempah, herba, dan perasa seperti yang dikehendaki. Sepasang dengan 3/4 cawan 100% bijirin penuh (seperti quinoa) dan epal di sebelah.

Hari 5: Sarapan pagi
Campurkan 1 cawan Cheerios, 1/2 cawan berry, 1 sudu makan kacang almond, dan 6 auns yogurt Yunani tanpa gula dalam mangkuk.

Hari 5: Makan tengah hari
Buat quesadilla dengan menyebarkan 1/4 cawan tanpa lemak rebried lemak di atas tortilla jagung batu 100% tanah. Taburkan pada 1 auns cincang sebahagian skim. Teratas dengan salsa dan tortilla lain; ketuhar gelombang mikro 45 saat tinggi. Hidangkan dengan tumbuk timun dan 1/2 cawan 2% keju cottage atau yogurt Greek di atas 2 clementine.

Hari 5: Makan Malam
Hidangkan 3 auns tenderloin babi panggang dengan 1 cawan skuasy acorn yang dibakar, dicincang dengan secubit kayu manis; 2 hingga 3 cawan salad hijau dengan minyak zaitun dan cuka sebanyak yang dikehendaki; dan coklat atau bar ais krim untuk pencuci mulut (100 hingga 150 kalori).

Hari 6: Sarapan pagi
Roti bakar 1 100% wafel beku keseluruhan, disebarkan dengan 2 sudu mentega kacang, dan atas dengan 1 sudu pisang yang dihiris kecil ditambah kayu manis dan buah pala. Hidangkan dengan 8 auns susu tanpa lemak.

Hari 6: Makan tengah hari
Buat tuna pita dengan 1 pita gandum kecil, 2 auns tuna cahaya yang dibungkus air, 1 sudu besar mayonis, mustard, timun, dan kepingan bawang. Hidangkan dengan 10 wortel bayi dan 2/3 cawan, yoghurt Yunani tanpa gula dengan pir kecil.

Hari 6: Makan Malam
Jambalaya dengan menggabungkan 3/4 cawan beras merah; 1/2 cawan jagung; 2 auns dimasak ayam belanda, dihiris; 1/3 cawan salsa; dan 1/4 cawan tidak ditambah garam hitam atau laut. Panas melalui. Makan dengan 3 cawan bayam sauteed dengan bawang putih dalam 1 sudu minyak zaitun.

Hari 7: Sarapan pagi
Layer 1/2 toasted English muffin dengan 1 auns lemak keju yang dikurangkan, dihiris; 1 keping tomato; 1 cawan bayam kukus, ditapis; dan 1 telur rebus. Hidangkan dengan 1 buah limau gedang.

Hari 7: Makan tengah hari
Buat salad kacang hitam dengan melemparkan 1/2 cawan kacang hitam dalam tin, 1/2 cawan cincang oren, lada merah cincang, bawang merah, bawang merah, dan mana-mana sayuran lain yang dikehendaki dengan 1 sudu teh cuka. Hidangkan salad hijau. Hidangkan dengan 1 100% batu tanah tortilla jagung dan sekeping buah.

Hari 7: Makan Malam
Hidangkan 3 auns goreng steak panggang atau panggang dengan 1 ubi kentang panggang dengan 1 sudu mentega; 1 cawan zucchini dikukus; dan 1 1/2 cawan beri.

Tips tambahan untuk kurang 20kg dalam seminggu

Tetapi Berikut ialah beberapa petua untuk menurunkan berat badan dengan lebih cepat:
  1. Makan sarapan pagi protein tinggi.
  2. Elakkan gula, minuman bergula, gula-gula dan jus buah.
  3. Pilih makanan yang mesra pengurangan berat badan seperti salad, Telur Seluruh, Sayur-sayuran, Kacang dan Kekacang.
  4. Makan makanan dengan serat larut yang tinggi seperti pucuk brussel, kentang panggang dengan kulit, bayam, skuash, kacang tali, kubis, ubi kentang panggang, lobak, brokoli, kale dan zucchini
  5. Minum kopi atau teh hijau.
  6. Makan kebanyakannya makanan yang tidak diproses.
  7. Makan makanan anda perlahan-lahan.

Kisah Inspirasi Turun berat ekstrim

Dara Sarshuri kehilangan 81 kg hanya dalam tempoh 10 bulan tahun ini hanya dengan diet dan senaman


Dara Sarshuri berjumlah 176kg pada bulan Februari tahun ini dan berkata dia terkejut dengan nombor itu.

"Ia lebih daripada yang saya fikirkan," kata pemain berusia 35 tahun itu HARI INI. "Saya hanya marah pada diri saya sendiri, ia hanya memukul saya dan saya fikir, 'Anda perlu melakukan sesuatu, anda hampir 181kg."

Pada mulanya, dia memutuskan pembedahan pintasan gastrik dan terpaksa kehilangan sedikit berat di hadapan prosedur. Dalam dua bulan pertama beliau selepas rancangan makan, dia kehilangan 25kg. Dia kehilangan 45 lagi pada bulan Jun, sebanyak 45kg.

Ia pada ketika itu dia memutuskan untuk tidak meneruskan pembedahan. Dia juga mula bersenam, pertama hanya dengan berjalan. Dia akhirnya menyertai gym dan pergi lima hari seminggu, masih berjalan pada hujung minggu.

"Saya lebih kuat dari yang saya fikir saya, saya tidak pernah mempunyai keyakinan dan sekarang saya melihat sejauh mana saya telah datang, saya boleh lari, saya boleh melakukan burpees, saya boleh melakukan push-up, saya boleh buat papan, saya ambil kemenangan kecil, "katanya kepada HARI INI.

Rachel Saintfort kehilangan 54kg dengan memotong makanan segera dan soda dari hidupnya.

"Di sekolah menengah, saya mencecah 91kg, tetapi saya diberkati untuk menjadi orang yang yakin," kata Saintfort kepada majalah People.

Selepas kelahiran anak perempuannya pada tahun 2007, bagaimanapun, keadaan berubah untuk Saintfort. Berat 132, yang tertinggi, dia memutuskan untuk mencuba diet. Tetapi tidak sampai anak perempuannya bertukar menjadi 10 dan salah seorang teman sekelasnya memanggil "lemak" Saintfort bahawa dia membuat perubahan yang berkekalan.

"Dia kelihatan sangat sedih, dan dia cuba bertindak seperti itu bukan masalah besar. Pada masa itu ia memukul saya bahawa dia menderita, dan dia dipilih atau ketawa kerana kemalasan saya atau pilihan saya yang tidak sihat," kata Saintfort majalah.

Dia memotong makanan cepat saji dan soda dan mula berjalan tiga kilometer setiap hari di sekitar tasik di bandarnya.

Jen Wagner telah kehilangan 40kg sejak Februari tanpa pergi ke gym

Jen Wagner sentiasa bersenam, tetapi apabila dia telah berkahwin, dia berhenti bekerja dan memperoleh 45kg, mencapai berat badan tertinggi sebanyak 108kg pada tahun 2017.

"Saya berasa seperti orang asing di dalam badan saya sendiri, saya tidak menyedari pantulan saya sendiri, dan apabila saya melihat gambar diri saya, saya berasa jijik, saya tidak tahu siapa itu," katanya kepada Popsugar.

Walaupun dia telah mencuba selama enam tahun untuk menurunkan berat badan terhadap diet dan program yang berbeza, dia akhirnya berjaya pada bulan Februari tahun ini. Dia bermula dengan dietnya, pertama di keto, kemudian ke karbohidrat rendah. Sekarang dia menjejaki kalorinya menggunakan MyFitnessPal dan berpuasa berselang-seli.

Dia juga berlatih dengan bermain tenis, berenang, berjalan dengan berat tangan, melompat pada trampolin dengan anak perempuannya dan juga melakukan kerja di halaman.

"Saya tidak pernah melakukan sesuatu yang membuat saya sengsara dan tidak mahu melakukannya lagi," katanya kepada POPSUGAR. "Saya tidak melangkah masuk ke dalam gim sekalipun dalam perjalanan ini."

Matlamat utamanya ialah kehilangan 45kg yang diperolehnya selepas berkahwin dan dia membuat dokumen perjalanannya di Instagram.

"Perkara yang paling saya dengar daripada orang ialah saya kelihatan seperti orang baru," katanya pada Instagram baru-baru ini. "Saya setuju, kerana saya sering tidak mengiktiraf diri saya ketika saya melewati cermin atau tingkap, tetapi lebih penting daripada itu, saya MERASA seperti orang baru! Saya rasa seperti orang yang saya rindu untuk menjadi tahun-tahun yang saya gemuk . "




SEKARANG TIBA GILIRAN ANDA UNTUK MULAKAN DIET TERANCANG GUNA CARA TURUNKAN BERAT 20KG DALAM SEMINGGU INI!

Selamat mencuba!

Tuesday, 9 July 2019

Diet Atkins Fasa 1 (6 Makanan Wajib Ambil)

Diet tradisional Atkins ada 4 fasa. Diet atkins fasa 1 sampai 4. Atkins secara umumnya adalah diet kurang karbohidrat. Anda boleh kurangkan pengambilan karbohidrat pada setiap fasa. Anda boleh juga cuba Contoh Menu Diet Seminggu (7 Hari Lengkap) atau lihat Diet Atkins Fasa 1 - Hasil Selepas 2 Minggu

Tetapi fasa paling ketat dan paling susah sedikit untuk dilalui adalah yang fasa pertama, atau disebut Induksi. Pada fasa-fasa kemudiannya (2, 3 dan 4), pengambilan karbohidrat anda akan lebih tinggi tetapi masih jauh lebih rendah daripada pengambilan yang diambil secara normal sebelum anda mulakan diet atkins ini. 


Tak kira di fasa yang mana satu pun, atau versi diet atkins anda berlainan, anda harus merancang makanan-makanan berprotein dan berlemak untuk mengurangkan pengambilan karbohidrat dan menyimpannya dalam batas-batas yang dicadangkan oleh rancangan diet atkins bagi fasa tersebut.

Apa nak makan?

Terdapat beberapa senarai berasingan untuk makanan yang boleh diterima bagi setiap fasa Atkins 20. 

Carta di bawah menggariskan cadangan makanan untuk fasa pertama (Induksi) Atkins 20. Perlu diingat bahawa banyak makanan ini dianggap boleh diterima (dalam jumlah yang terhad) pada Atkins 40.

Pada Atkins 100, tidak ada makanan yang dianggap luar batas diet atkins ini. Walau bagaimanapun, anda boleh membuat pengambilan karbohidrat anda di bawah 50 gram sehari walaupun pada Atkins 100, jadi anda perlu menyimpan beberapa makanan kaya karbohidrat yang kecil untuk mencapai matlamat tersebut.


Makanan bersesuaian diet atkins bagi peringkat ini:

1. Sayuran

2. Ikan dan kerang

3. Ayam

4. Daging

5. Telur, keju, krim

6. Lemak dan minyak

Makanan Patut Hindarkan dalam diet atkins peringkat ini:

1. Produk bijirin dan bijirin

2. Buah, jus buah

3. Sayuran berkanji

4. Kacang dan lentil

5. Minuman beralkohol

6. Minuman sugary

7. Makanan yang paling diproses

8. Kacang dan biji

9. Makanan jus, merawat manis

10. Perasa, sos, salad berpakaian

Makanan yang Mematuhi prinsip diet atkins fasa 1

Sayuran asas

Sebahagian besar karbohidrat dalam diet Atkins berasal dari sayuran asas. Adalah penting untuk mengetahui jumlah karbohidrat sayur-sayuran yang anda makan. Pengamal diet Atkins sepatutnya memakan 12-15 gram karbohidrat bersih setiap hari daripada sayur-sayuran seperti bayam, cendawan, zucchini, timun, brocolli, asparagus dan tomato.

Ikan dan Kerang

Pengamal diet Atkins dinasihatkan untuk menggunakan hidangan ikan 4-6 auns. Ikan yang dibakar tidak mempunyai had dalam kiraan karbohidrat diet atkins. Tetapi jenis ikan dan kerang yang lain adalah dinasihatkan untuk diamalkan termasuk salmon, tuna, sardin, halibut, cod, atau gumpalan.

Kerang seperti adalah makanan yang sangat disyorkan bagi diet atkins fasa 1. Tiram dan kerang adalah okay pada fasa ini, tetapi kerana mereka lebih tinggi dalam karbohidrat, adalah dinasihatkan supaya anda mengehadkan pengambilan hingga empat auns atau kurang.

Ayam

Diet Atkins mengsyorkan anda membahagikan pengambilan protein anda antara tiga kali makan dan dapatkannya daripada pelbagai sumber yang berbeza. Fowl termasuk ayam belanda, ayam, itik dan angsa semuanya boleh dimakan ketika diet atkins fasa 1. Hidangan yang disyorkan ialah 4-6 auns.

Daging

Pengamal diet Atkins dinasihatkan untuk mengambil daging dalam saiz hidangan yang disyorkan (4-6 auns) Jenis daging yang boleh diterima termasuk daging lembu, kambing, daging lembu dan daging rusa sangat sesuai bagi menggantikan karbohidrat daripada nasi.

Mengenai program diet atkins fasa 1 ini, anda perlu berhati-hati tentang jenis daging tertentu terutama daging lain yang diproses. Produk ini mungkin mengandungi gula tambahan kerana ia dicampur dengan gula bagi menambah rasa daging tersebut. Pengamal Atkins juga dinasihatkan untuk mengelakkan daging sejuk dan daging lain yang mengandungi nitrat.

Telur, Keju, Krim

Telur adalah sumber protein yang disyorkan pada diet Atkins fasa 1. Keju mengandungi beberapa karbohidrat supaya mereka yang di dalam program diet atkins dinasihatkan untuk mengambil tidak lebih daripada 3-auns setiap hari. Sesetengah produk tenusu lain seperti krim, dan krim masam boleh dimakan tetapi susu kambing, yogurt, keju cottage, dan ricotta adalah tidak dinasihatkan untuk diambil.

Lemak dan Minyak

Walaupun terdapat mitos yang terkenal bahawa pengamal diet Atkins makan banyak mentega dan lemak tambahan lain, ini tidak benar. Para pengikut diet Atkins dinasihatkan untuk memastikan pengambilan lemak tambahan mereka untuk 2-4 sudu sehari. Lemak yang boleh diambil pada fasa ini pada kadar bersesuaian adalah mayonis, minyak zaitun, walnut, dan minyak bijan.

Makanan Tidak Mematuhi prinsip diet atkins fasa 1

Produk bijirin dan bijirin

Diet di Amerika secara amnya banyak mengandungi makanan yang dibuat dari biji-bijian. Makanan ini tidak boleh dimakan jika anda berada di fasa pertama Atkins 20. Makanan ini termasuk roti, pasta, bijirin, muffin, bagel, barangan bakar lain. Anda juga tidak akan menggunakan biji-bijian seperti beras, oat, atau barli.

Semasa anda selesai diet Atkins peringkat pertama ini, anda akan perlahan-lahan memasukkan bijirin dalam diet anda secara berkala. Adalah disyorkan bahawa anda memilih bijirin yang tinggi serat.

Jus Buah dan Buah-buahan

Walaupun buah dan jus buah menyediakan beberapa vitamin penting, makanan dan minuman ini juga menyediakan fruktosa dan gula lain, menjadikannya tinggi karbohidrat. Sesetengah buah-buahan rendah karbohidrat boleh dimasukkan ke dalam diet anda dalam fasa terakhir Atkins, anda seharusnya mengelakkannya sepenuhnya pada fasa pertama Atkins 20.

Kacang dan Lentil

Kacang dan lentil (seperti kacang ginjal, kacang perpecahan, atau kacang garbanzo) adalah sumber nutrien dan protein yang baik. Walau bagaimanapun, kerana makanan ini juga merupakan sumber karbohidrat yang baik, anda akan mengelakkannya pada kebanyakan fasa Atkins 20.

Minuman beralkohol

Bagi yang bukan Islam, pada fasa pertama diet Atkins 20, anda perlu mengelakkan minuman keras sepenuhnya. Bermula dengan fasa 2, anda boleh mula menikmati minuman ini secara sederhana dan berhati-hati. 

Minuman manis

Kebanyakan minuman tanpa alkohol yang dibuat dengan gula atau pemanis tiruan. Minuman bergula berlebihan adalah dilarang pada peringkat diet atkins ini. Minuman yang dibuat dengan pemanis buatan (Stevia, sucralose atau saccharine) dibenarkan dalam kuantiti sederhana. Adalah dinasihatkan bahawa pengikut Atkins mengehadkan pengambilan bersamaan dengan tiga paket sehari sahaja.

Kacang dan biji

Kacang dan biji merupakan sumber lemak dan protein yang baik, tetapi juga meningkatkan pengambilan karbohidrat. Pada umumnya, mereka tidak dinasihatkan pada fasa induksi Atkins (diet atkins fasa 1). Walau bagaimanapun, jika anda memutuskan untuk kekal dalam fasa ini lebih daripada dua minggu, anda boleh menukar tiga gram karbohidrat bersih dari sayuran untuk tiga gram kacang atau biji.

Selamat mencuba!

Monday, 19 November 2018

Contoh Menu Diet Seminggu (7 Hari Lengkap)

Dalam artikel ini, anda akan belajar contoh menu diet 7 hari yang sudah terbukti berkesan.

Menu diet ini khas bagi mereka yang betul-betul nak kurus cepat.

Anda boleh memilih apa-apa pelan makan, langkau satu atau ulangi yang anda suka.

Untuk mana-mana menu diet, perlu diingat, menu diet yang sehat perlu untuk menurunkan berat badan.

Kami listkan juga di sini menu-menu makan malam yang sihat untuk beri badan korang lebih vitamin pada malam hari.


Pelan makan minggu ini direka untuk seseorang yang memerlukan sekitar 2,100 hingga 2,200 kalori sehari dan tidak mempunyai sekatan diet.

Matlamat kalori harian anda mungkin berbeza-beza.

Ketahui apa yang ada di bawah ini, dan anda boleh membuat tweak untuk merancang bagi memenuhi keperluan khusus anda.

Berikut adalah makanan untuk diet cepat kurus yang boleh anda copy dan paste dalam notepad handphone anda.

Jangan lupa share post ini dan tinggalkan komen di bawah ye :) Boleh tak diet 7 hari 10 kg turun guna cara ni? Komen di bawah ye...

Hari Pertama

Pelan makan hari ini mengandungi kira-kira 2,250 kalori, dengan 55 peratus daripada kalori yang berasal dari karbohidrat, 20 peratus lemak, dan 25 peratus daripada protein. Ia juga mempunyai serat 34 gram.


Sarapan pagi

Satu limau gedang
Dua telur rebus (atau goreng dalam kuali tidak melekat)
Dua keping roti bersaiz gandum dengan satu mentega pat
Satu cawan susu rendah lemak
Satu cawan kopi hitam atau teh herba
(Macronutrien: kira-kira 555 kalori dengan 27 gram protein, 63 gram karbohidrat, dan 23 gram lemak)

Snek

Satu pisang
Satu cawan yogurt dengan dua sudu madu
Segelas air
(Macronutrien: 360 kalori, 14 gram protein, 78 gram karbohidrat, 1 gram lemak)

Makan tengah hari

Payudara ayam (bahagian 6 auns), dibakar atau dibakar (tidak dilapisi tepung atau digoreng)
Salad taman besar dengan tomato dan bawang dengan satu crouton cawan, dihiasi dengan satu sudu minyak dan cuka (atau salad dressing)
Segelas air
(Macronutrients: 425 kalori, protein 44 gram, karbohidrat 37 gram, lemak 9 gram)

Snek

Satu cawan lobak merah
Tiga mangkuk hummus
Satu setengah batang roti pita
Kaca air atau teh herba
(Macronutrients: 157 kalori, protein 6 gram, karbohidrat 25 gram, 5 gram lemak)

Makan malam

Satu cawan broccoli kukus
Satu cawan beras coklat
Halibut (bahagian empat auns)
Salad taman kecil dengan satu cawan daun bayam, tomato, dan bawang besar dengan dua sudu minyak dan cuka atau salad berpakaian
Satu gelas wain putih (biasa atau beralkohol)
Air berkilau dengan kepingan lemon atau limau
(646 kalori, 42 gram protein, 77 gram karbohidrat, 8 gram lemak)

Snek

Satu cawan blueberries
Dua sudu teh disebat krim (barangan sebenar-cambuk sendiri atau beli di dalam tin)
Segelas air
(Kira-kira 100 kalori, 1 gram protein, 22 gram karbohidrat, 2 gram lemak)

Hari Kedua

Sekiranya anda makan keseluruhan menu ini, anda mendapat kira-kira 2,150 kalori, dengan 51 peratus daripada kalori yang berasal dari karbohidrat, 21 peratus daripada lemak, dan 28 peratus daripada protein. Pelan makan juga mempunyai serat 30 gram.

Sarapan pagi

Satu muffin Inggeris gandum dengan dua mentega kacang sudu
Satu oren
Gelas besar (12 auns) susu tanpa lemak
Satu cawan kopi hitam atau teh herba
(Macronutrients: kira-kira 521 kalori dengan 27 gram protein, 69 gram karbohidrat, dan 18 gram lemak)

Snek

Dua kue oat dengan kismis
Kaca air, teh panas atau kopi hitam
(Macronutrients: 130 kalori, 2 gram protein, 21 gram karbohidrat, 1 gram lemak)

Makan tengah hari

Sandwich kalkun (enam auns daging ayam belanda, kepingan tomato besar, selada hijau dan mustard pada dua keping roti gandum
Satu cawan sup sayur-sayuran rendah natrium
Segelas air
(Macronutrients: 437 kalori, 59 gram protein, 37 gram karbohidrat, 6 gram lemak)

Snek

Satu cawan (kira-kira 30) anggur
Kaca air atau teh herba
(Macronutrients: 60 kalori, protein 0.6 gram, karbohidrat 12 gram, 0 gram lemak)

Makan malam

Steak lima-ounce sirloin
Satu cawan kentang tumbuk
Satu cawan yang dimasak bayam
Satu cawan kacang hijau
Satu bir kaca (biasa, lite atau bukan alkohol)
Air berkilau dengan kepingan lemon atau limau
(671 kalori, 44 gram protein, 63 gram karbohidrat, 18 gram lemak)

Snek

Dua keping roti gandum dengan dua sudu makan (pelbagai jenis buah)
Satu cawan susu bukan lemak
Segelas air
(Kira-kira 337 kalori, protein 14 gram, karbohidrat 66 gram, lemak 3 gram)

Hari Tiga

Makanan hari ini mempunyai kira-kira 2,260 kalori, dengan 55 peratus daripada kalori yang berasal dari karbohidrat, 20 peratus daripada lemak, dan 25 peratus daripada protein. Ia juga mempunyai serat 50 gram.

Sarapan pagi

Satu muffin bran sederhana
Satu hidangan sarapan pagi ayam belanda
Satu oren
Satu cawan susu bukan lemak
Satu cawan kopi hitam atau teh herba
(Macronutrients: kira-kira 543 kalori dengan 26 gram protein, 84 gram karbohidrat, dan 15 gram lemak)

Snek

Satu pir segar
Satu cawan susu soya berperisa
Kaca air, teh panas atau kopi hitam
(Macronutrients: 171 kalori, 6 gram protein, 34 gram karbohidrat, 2 gram lemak)

Makan tengah hari

Sup mentega natrium rendah dengan enam keropok saltine
Satu epal sederhana
Air
(Macronutrien: 329 kalori, protein 8 gram, karbohidrat 38 gram, lemak 17 gram)

Snek

Satu epal
Satu keping keju Swiss
Air berkilau dengan kepingan lemon atau limau
(Macronutrients: 151 kalori, 5 gram protein, 21 gram karbohidrat, 6 gram lemak)

Makan malam

Lapan auns berkhidmat daging ayam belanda
Satu cawan bakar padi
Satu cawan yang dimasak lobak
Satu cawan yang dimasak
Satu gelas wain
(784 kalori, 84 gram protein, 76 gram karbohidrat, 3 gram lemak)

Snek

Satu cawan yogurt beku
Satu cawan raspberi segar
(Kira-kira 285 kalori, protein 7 gram, karbohidrat 52 gram, lemak 7 gram)

Contoh Menu Diet Seminggu


Hari Empat

Menjelang akhir hari ini, anda akan mengambil kira 2,230 kalori, dengan 54 peratus daripada kalori yang berasal dari karbohidrat, 24 peratus daripada lemak, dan 22 peratus daripada protein. Anda juga akan mendapat kira-kira serat 27 gram.

Sarapan pagi

Satu cawan seluruh gandum serpihan dengan satu cawan susu bukan lemak dan satu sudu teh gula
Satu pisang
Satu roti panggang gandum dengan satu mentega kacang soya
Satu cawan kopi hitam atau teh herba
(Macronutrients: kira-kira 557 kalori dengan protein 18 gram, 102 gram karbohidrat, dan 12 gram lemak)

Snek

Satu cawan anggur dan satu tangerine
Kaca air, teh panas atau kopi hitam
(Macronutrien: 106 kalori, 1 gram protein, 27 gram karbohidrat, 1 gram lemak)

Makan tengah hari

Bungkus tuna dengan satu gandum tepung tortilla, satu setengah boleh tuna air (dikeringkan), satu sudu mayonis, salad, dan tomato dihiris
Satu alpukat dihiris
Satu cawan susu bukan lemak
(Macronutrients: 419 kalori, protein 27 gram, karbohidrat 37 gram, lemak 19 gram)

Snek

Satu keju kotej cawan (lemak 1 peratus)
Satu keping nanas segar
Empat keropok graham
Air berkilau dengan kepingan lemon atau limau
(Macronutrients: 323 kalori, 29 gram protein, 38 gram karbohidrat, 5 gram lemak)

Makan malam

Satu sajian lasagna
Salad taman kecil dengan tomato dan bawang di atas dengan satu sudu salad dressing
Satu cawan susu bukan lemak
(585 kalori, 34 gram protein, 61 gram karbohidrat, 23 gram lemak)

Snek

Satu epal
Satu cawan susu bukan lemak
(Kira-kira 158 kalori, protein 9 gram, karbohidrat 31 gram, 1 gram lemak)

Hari Lima

Pelan makan yang lazat ini merangkumi tiga kali makan dan tiga makanan ringan dan mempunyai kira-kira 2,250 kalori, dengan 53 peratus kalori yang berasal dari karbohidrat, 25 peratus daripada lemak, dan 21 peratus daripada protein. Dan banyak serat lebih dari 40 gram. Untuk tambahan, sertakan dengan senaman yang betul.

Sarapan pagi

Satu bahagian roti bakar Perancis dengan satu sirap maple sudu
Satu telur rebus atau rebus
Satu hidangan bacon kalkun
Satu cawan jus oren
Satu cawan kopi hitam atau teh herba
(Macronutrients: kira-kira 449 kalori dengan protein 16 gram, karbohidrat 57 gram, dan 18 gram lemak)

Snek

Satu cawan ditapis lobak
Satu cawan bunga potong
Dua sudu makan ranch
Kaca air, teh panas atau kopi hitam
(Macronutrients: 223 kalori, 4 gram protein, 18 gram karbohidrat, 16 gram lemak)

Makan tengah hari

Burger sayur-sayuran pada roti gandum
Satu cawan utara (atau kacang kering)
Satu cawan susu bukan lemak
(Macronutrients: 542 kalori, 38 gram protein, 85 gram karbohidrat, 8 gram lemak)

Snek

Satu epal
Satu pita dengan dua sendok makan hummus
Air berkilau dengan kepingan lemon atau limau
(Macronutrien: 202 kalori, 5 gram protein, 41 gram karbohidrat, 4 gram lemak)

Makan malam

Satu filet ikan
Satu cawan kacang hijau
Satu cawan beras coklat
Satu salad taman kecil dengan dua sudu makan salad
Satu gelas bir
Air berkilau dengan kepingan lemon atau limau
(634 kalori, 27 gram protein, 78 gram karbohidrat, 13 gram lemak)

Snek

Satu cawan keju cawan
Satu persik segar
(Kira-kira 201 kalori, 29 gram protein, karbohidrat 16 gram, 2 gram lemak)

Hari Enam

Makanan dan makanan ringan hari ini mempunyai kira-kira 2,200 kalori, dengan 55 peratus daripada kalori yang berasal dari karbohidrat, 19 peratus daripada lemak, dan 26 peratus daripada protein. Inilah cara diet sehari turun 1 kg yang paling berbaloi saya pernah ikut.Anda juga akan mendapat kira-kira serat 31 gram.

Sarapan pagi

Satu cawan serpih jagung dengan dua sudu teh gula dan satu cawan susu tanpa lemak
Satu pisang
Satu telur rebus
Satu cawan kopi hitam atau teh herba
(Macronutrients: kira-kira 401 kalori dengan protein 18 gram, karbohidrat 72 gram, dan 6 gram lemak)

Snek

Satu cawan yogurt biasa dengan satu madu sudu, satu setengah cawan blueberry, dan satu biji almond
Kaca air, teh panas atau kopi hitam
(Macronutrien: 302 kalori, protein 15 gram, karbohidrat 46 gram, lemak 8 gram)

Makan tengah hari

Satu cawan keseluruhan pasta gandum dengan satu setengah cawan sos pasta merah
Salad taman sederhana dengan tomato dan bawang dan dua sudu salad dressing
Segelas air
(Macronutrients: 413 kalori, 11 gram protein, 67 gram karbohidrat, 12 gram lemak)

Snek

Satu dan setengah cawan keju kotej
Satu persik segar
Segelas air
(Macronutrien: 303 kalori, protein 43 gram, karbohidrat 23 gram, 4 gram lemak)

Makan malam

Empat dan setengah auns berkhidmat daging babi
Salad taman kecil dengan tomato dan bawang di atasnya dengan dua sudu minyak dan cuka (atau salad dressing)
Satu ubi keledek kecil yang dibakar
Satu cawan asparagus
Satu wain gelas (biasa atau beralkohol)
Air berkilau dengan kepingan lemon atau limau
(500 kalori, protein 46 gram, karbohidrat 35 gram, 10 gram lemak)

Snek

Lima keropok graham
Satu cawan susu bukan lemak
Satu cawan strawberi
(Kira-kira 279 kalori, 10 gram protein, 50 gram karbohidrat, 3 gram lemak)

Hari Tujuh

Menu hari ini mengandungi kira-kira 2,200 kalori, dengan 54 peratus daripada kalori yang berasal dari karbohidrat, 22 peratus daripada lemak, dan 24 peratus daripada protein. Terdapat juga serat 46 gram.

Sarapan pagi

Satu cawan yang dimasak oatmeal dengan satu setengah cawan blueberry, satu setengah cawan susu bukan lemak, dan satu sendok makan kacang almond
Dua keping daging ayam belanda
Satu cawan susu bukan lemak untuk diminum
Satu cawan kopi hitam atau teh herba
(Macronutrients: kira-kira 442 kalori dengan 26 gram protein, 59 gram karbohidrat, dan 14 gram lemak)

Snek

Satu cawan yogurt biasa dengan satu madu sudu, satu setengah cawan strawberi, dan dua sendok makan sudu almond
Kaca air, teh panas atau kopi hitam
(Macronutrien: 343 kalori, 17 gram protein, 41 gram karbohidrat, 13 gram lemak)

Makan tengah hari

Susu ayam yang dibakar enam ekor
Salad taman besar dengan tomato dan bawang dan dua sudu makan salad
Satu kentang manis yang dibakar
Satu makan malam gulung seluruh gandum.
Segelas air
(Macronutrien: 498 kalori, 47 gram protein, 63 gram karbohidrat, 6 gram lemak)

Snek

Satu cawan broccoli floret mentah
Satu cawan mentah dihiris mentah
Dua sudu makan sayur atau salad
Satu persik segar
Segelas air
(Macronutrients: 112 kalori, 3 gram protein, 25 gram karbohidrat, 1 gram lemak)

Makan malam

Tiga auns hidangan salmon panggang atau panggang
Satu setengah cawan kacang hitam
Satu cawan Swiss chard
Satu cawan beras coklat
Satu gulungan makan gandum yang penuh dengan tepung mentega
Air berkilau dengan kepingan lemon atau limau
(671 kalori, 38 gram protein, 91 gram karbohidrat, 19 gram lemak)

Snek

Satu Orange
(Kira-kira 62 kalori, 1 gram protein, 15 gram karbohidrat, 0 gram lemak)

Inilah contoh terbaik menu diet turun 10 kg yang anda boleh amalkan mulai hari ini.


***********************

KAMI ADA CARA "SHORTCUT" BAGAIMANA CARA DIET 1 MINGGU TURUN 5KG sambil tido.

SETELAH BANYAK MENJUAL SUPLEMEN KURUS, KAMI PILIH PRODUK TERBAIK YANG PALING BANYAK DAPAT RESPON POSITIF DARI CUSTOMER.

Inilah supplement kuruskan badan yang kami cadangkan...Lebih 5000 pelanggan berpuas hati..

KAMI LINK SUPLEMEN TERSEBUT DI SINI

**********************