Thursday 11 July 2019

Cara Menurunkan Berat Badan 20 Kg Dalam Seminggu (Panduan Lengkap)

Anda tercari-cari cara sebenar untuk menurunkan berat badan 20 kg dalam seminggu? Kami sediakan panduan lengkap ini untuk anda. Boleh ke turun sampai banyak tu? atau anda mahukan yang lebih praktikal seperti 10kg dalam sebulan?

Dari pengalaman kami, ianya boleh dilakukan. Kami sudah banyak membantu pelanggan kami untuk turun sehingga 20 kg dalam seminggu. Gunalah 99 cara kuruskan badan yang meletop ni.



Amaran! Jika diet betul-betul mahukan diet ekstrim ini, anda perlu ada perancangan teliti. Masa korang tidur pun boleh turunkan berat badan kalau ikut cara ni.

Pastikan anda ikut langkah-langkah yang kami gariskan dalam post ini supaya diet 20kg yang anda impikan tercapai dengan cara selamat.

"PSST! Kami ada BONUS untuk anda di hujung post ni."

Kami bahagikan peringkat "Cara Menurunkan Berat Badan 20 Kg Dalam Seminggu" ini dalam 6 perkara penting. Belajar cara-cara buat jus paling berkesan untuk cepat turun berat dalam 3 hari.



#1 Puasa (selang sehari selama seminggu)

Mulakan dengan puasa. Kerana puasa amat membantu kurangkan glukosa dalam darah, ia juga bantu kita singkirkan toksin badan yang terkumpul. Toksin badan ini adalah salah satu faktor terpenting yang halang kita kurangkan berat badan. Mendapan makanan harian kita yang tak dapat dikumuhkan terus dari badan akan bertukar kepada toksin-toksin. Jadi puasa menjadikan toksin ini senang dikumuhkan kerana tenaga kita habis dipakai dan toksin ini mudah terkumuh.

Kenapa perlu selang sehari? Kerana puasa bergilir-gilir ini dapat memberikan anda motivasi untuk konsisten. Jika berterusan berpuasa, agak sukar untuk anda beri fokus kerana hari2 anda rasa tidak bertenaga.

Sambil puasa tu, kena tahu pil kurus terbaik di farmasi yang tengah viral ni.

Tetapi perlu dikawal ketat pemakanan anda pada hari tidak berpuasa. Saya syorkan anda perlahan-lahan mengurangkan kadar karbohidrat dengan perancangan yang betul.

#2 Diet nasi (kurangkan secara berperingkat)

Diet nasi anda perlu dikurangkan secara berperingkat. Jika biasa sepinggan nasi sekali makan, setelah kaut nasi guna senduk penuh tersebut (ambil seperti biasa) kemudian luahkan 1/6 atau 1/5 dari pinggan tersebut. Jangan tambah nasi selepas itu. Ini kaedah sukatan nasi paling mudah. Jangan risau, untuk lebihkan tenaga, anda akan dibantu oleh suplemen yang kami syorkan nanti.

Jika anda merasa susah untuk kurangkan nasi, cuba gunakan beras basmathi atau beras wangi yang kurang karbohidratnya. Bila anda ambil nampak saja banyak tetapi hakikatnya anda sudah kurangkan karbohidrat dari situ secara tidak sedar.

Perlu diingat, nasi kenalah dikurangkan sehingga anda rasakan itu saja had minimum anda mampu kurangkan. Jika terlalu tidak bertenaga, cuba tambah sedikit nasi saja. Jangan push sehingga anda sendiri jejaskan kesihatan badan anda sendiri.

#3 Supplemen

Anda boleh saja diet tanpa suplemen. Tetapi oleh kerana entri kali ini adalah untuk kurangkan berat sampai 20kg dalam seminggu, perlulah kita masukkan suplemen juga.

Untuk pemilihan supplemen, pastikan anda cari yang ada energy booster dan anda tak ada side effect seperti loya yang berlebihan atau muntah-muntah menggunakannya. Kalau anda ada sindrom seperti itu, hentikan dulu suplemen untuk beri peluang badan bertindak balas pada bahan detox dalam suplemen tersebut.

Agen detox dalam suplemen juga amatlah penting supaya aktiviti puasa kita dibantu dengan detoks dari alat bantuan seperti supplemen ini.

TURUN 15 KG DALAM 2 BULAN DENGAN CLEAN 8




TURUNKAN BERAT BADAN ANDA DENGAN MUDAH DENGAN CLEAN 8



#4 Kurang Karbo (gantikan ayam/ daging/ telur dengan ikan)

Bahagian ini penting untuk pastikan diet anda seimbang. Pastikan anda gantikan ayam, daging dan telur dengan ikan. Kerana ikan ada rendah kandungan karbohidratnya, anda boleh turunkan berat dengan tidak sedar.

Elakkan ikan bergoreng untuk kesan maksimum. Masaklah menu yang tidak berminyak dan sedap seperti singgang, siakap 3 rasa dan lain-lain.

Pastikan juga jika anda rasa hilang semangat untuk berdiet, anda gantikan menu hari tersebut dengan menu ikan yang sedap. Biar mahal asalkan diet anda menjadi. Baru berbaloi pengorbanan anda dalam seminggu ni.

Makanan seperti kentang dan salad perlu jadi menu utama dalam masa seminggu ni ya.

Contoh menu sihat dan berkesan untuk turun berat 20kg seminggu.

#5 Senaman

Senaman adalah perkara wajib ada dalam jadual nak turun berat sampai 20kg dalam seminggu. Tanpa senaman anda akan 'delay' proses turun berat anda. Lakukan senaman kardio setiap petang. Kardio yang amat disyorkan adalah seperti jogging atau menahan beban tanpa bergerak seperti angkat berat dan berdiri statik. Tetapi ambil beban yang tidaklah berat.

Jika berpuasa, cuba kurangkan pada tahap yang anda mampu. Jangan paksa diri! Jika anda tersiksa ia akan mudarat. Walaupun anda tak capai turun 20kg dalam seminggu, mungkin anda berjaya juga turun berat dengan senaman dan perkara-perkara yang kami syorkan. Itu pun sudah bagus!

# 6 Air kosong

Air kosong mainkan peranan yang amat penting. Jika anda hendak mula makan, kami sangat galakkan anda mulakan dengan air putih/masak. Minum dulu 2 gelas baru makan. Kenapa? Kerana air masak/kosong ini mampu buatkan perut anda kenyang sementara.

Bila anda terasa kenyang, maka tak jadilah nak makan banyak. Makan sikit pun anda sudah rasa nikmat. Silap-silap sepinggan nasi pun anda tak habis dan anda boleh tak rasa sedang berdiet.


Pelan Makanan 7 Hari - 1,200 Kalori!


Untuk turunkan berat badan sampai 20kg dalam seminggu sahaja, cara paling mudah, paling cepat untuk dapatkan perubahan ialah ubah tabiat pemakanan anda. Sebab rancangan pemakanan amat disyorkan. Simpan post ini dalam nota smartphone anda!

Jika aktiviti harian anda lebih tinggi, ikuti plan 1300, 1400, 1500 dan 1800 kalori!


Hari 1: Sarapan pagi
Campurkan 3/4 cup serpih corn flakes, 1 pisang, dan 1 cawan susu tanpa lemak dalam mangkuk.

Hari 1: Makan tengah hari
Bina sandwic dengan 1 mini gandum pita keseluruhan, 1/2 lada panggang, 1 sudu mayo, mustard, dan salad. Hidangkan dengan 1 batang bahagian skim keju mozzarella keju dan 2 kiwi.

Hari 1: Makan Malam
Hidangkan 4 auns tepung dengan 2 buah tomato yang dihiris ditaburi dengan 2 sudu kecil keju Parmesan, masak sehingga warna keemasan. Makan dengan 1 cawan air masak dan 1 cawan broccoli kukus. Nikmati dengan ais krim rendah lemak (seperti mana-mana pilihan lazat!) Untuk pencuci mulut.

Jangan terliur pula!

Hari 2: Sarapan pagi
Campurkan 1 cawan buah berry beku, 1/2 pisang, dan 8 auns susu rendah atau tanpa lemak menjadi smoothie. Ambil 1 atau 2 telur rebus semasa ingin keluar rumah.

Hari 2: Makan tengah hari
Panaskan 1 cawan sup sayur-sayuran vegetarian dan sediakan 1 burger vegetarian dalam roti bakar serbuk 100%, nipis, atau muffin Inggeris dan 1 cawan air anggur.

Hari 2: Makan Malam
4 auns dada ayam tanpa tulang, dengan sos BBQ dan gril. Campurkan 2 cawan rebus bayam dengan bawang putih, minyak zaitun dan tomato dan sajikan 1/2 ubi bakar atau ubi jalar (seperti yang dikehendaki).

Hari 3: Sarapan pagi
Di dalam ketuhar gelombang mikro, masak 1/2 cawan gandum masak dengan susu soya rendah lemak atau tanpa gula. Tambah 1/2 epal (dihiris atau dicincang), 1 sudu teh madu, dan secubit kayu manis.



Hari 3: Makan tengah hari
Untuk membuat salad ayam, buang 4 auns dada ayam panggang tanpa kulit dengan 1/4 cawan anggur merah irisan, 1 sudu makan badam sekam, 1 sudu besar mayonis, dan 1 sudu kecil yogurt Yunani tanpa gula. Hidangkan salad. Makan dengan 1 pisang.

Hari 3: Makan Malam
Hidangkan 4 auns udang kukus dengan 1 kentang panggang di atas dengan 3 sudu salsa dan 1 sudu yoghurt Yunani tanpa gula, ditambah 3 cawan bayam, dikukus. Selesaikan hidangan dengan 1 auns coklat atau bar ais krim 100- ke 150 kalori.

Hari 4: Sarapan pagi
Topup 1/2 muffin Inggeris panggang dengan 1/2 epal kecil, dihiris, dan 1 auns dicincang keju lemak yang dikurangkan, apa-apa jenis. Ketuhar gelombang mikro 30 saat tinggi. Hidangkan dengan 2/3 cawan polos, yogurt Yunani tanpa gula yang ditaburi dengan 1 sudu makan kacang almond.

Hari ke 4: Makan tengah hari
Panaskan sup tomato 1 cawan. Hidangkan dengan sandwich yang dibuat dengan 1 pita gandum mini keseluruhan, 3 auns nipis daging panggang yang iris, 1 sudu teh lobak, mustard, iris tomato, dan salad. Makan dengan 2 gelas sayuran mentah dan 1/4 cawan hummus.

Hari 4: Makan Malam
Hidangkan 4 auns salmon rebus dengan selada slaid yang dibuat dengan melemparkan 1 1/4 cawan campuran coleslaw dan 2 keping iris dengan 1 sudu cuka beras dan 1 1/2 sudu minyak zaitun. Tambah rempah, herba, dan perasa seperti yang dikehendaki. Sepasang dengan 3/4 cawan 100% bijirin penuh (seperti quinoa) dan epal di sebelah.

Hari 5: Sarapan pagi
Campurkan 1 cawan Cheerios, 1/2 cawan berry, 1 sudu makan kacang almond, dan 6 auns yogurt Yunani tanpa gula dalam mangkuk.

Hari 5: Makan tengah hari
Buat quesadilla dengan menyebarkan 1/4 cawan tanpa lemak rebried lemak di atas tortilla jagung batu 100% tanah. Taburkan pada 1 auns cincang sebahagian skim. Teratas dengan salsa dan tortilla lain; ketuhar gelombang mikro 45 saat tinggi. Hidangkan dengan tumbuk timun dan 1/2 cawan 2% keju cottage atau yogurt Greek di atas 2 clementine.

Hari 5: Makan Malam
Hidangkan 3 auns tenderloin babi panggang dengan 1 cawan skuasy acorn yang dibakar, dicincang dengan secubit kayu manis; 2 hingga 3 cawan salad hijau dengan minyak zaitun dan cuka sebanyak yang dikehendaki; dan coklat atau bar ais krim untuk pencuci mulut (100 hingga 150 kalori).

Hari 6: Sarapan pagi
Roti bakar 1 100% wafel beku keseluruhan, disebarkan dengan 2 sudu mentega kacang, dan atas dengan 1 sudu pisang yang dihiris kecil ditambah kayu manis dan buah pala. Hidangkan dengan 8 auns susu tanpa lemak.

Hari 6: Makan tengah hari
Buat tuna pita dengan 1 pita gandum kecil, 2 auns tuna cahaya yang dibungkus air, 1 sudu besar mayonis, mustard, timun, dan kepingan bawang. Hidangkan dengan 10 wortel bayi dan 2/3 cawan, yoghurt Yunani tanpa gula dengan pir kecil.

Hari 6: Makan Malam
Jambalaya dengan menggabungkan 3/4 cawan beras merah; 1/2 cawan jagung; 2 auns dimasak ayam belanda, dihiris; 1/3 cawan salsa; dan 1/4 cawan tidak ditambah garam hitam atau laut. Panas melalui. Makan dengan 3 cawan bayam sauteed dengan bawang putih dalam 1 sudu minyak zaitun.

Hari 7: Sarapan pagi
Layer 1/2 toasted English muffin dengan 1 auns lemak keju yang dikurangkan, dihiris; 1 keping tomato; 1 cawan bayam kukus, ditapis; dan 1 telur rebus. Hidangkan dengan 1 buah limau gedang.

Hari 7: Makan tengah hari
Buat salad kacang hitam dengan melemparkan 1/2 cawan kacang hitam dalam tin, 1/2 cawan cincang oren, lada merah cincang, bawang merah, bawang merah, dan mana-mana sayuran lain yang dikehendaki dengan 1 sudu teh cuka. Hidangkan salad hijau. Hidangkan dengan 1 100% batu tanah tortilla jagung dan sekeping buah.

Hari 7: Makan Malam
Hidangkan 3 auns goreng steak panggang atau panggang dengan 1 ubi kentang panggang dengan 1 sudu mentega; 1 cawan zucchini dikukus; dan 1 1/2 cawan beri.

Tips tambahan untuk kurang 20kg dalam seminggu

Tetapi Berikut ialah beberapa petua untuk menurunkan berat badan dengan lebih cepat:
  1. Makan sarapan pagi protein tinggi.
  2. Elakkan gula, minuman bergula, gula-gula dan jus buah.
  3. Pilih makanan yang mesra pengurangan berat badan seperti salad, Telur Seluruh, Sayur-sayuran, Kacang dan Kekacang.
  4. Makan makanan dengan serat larut yang tinggi seperti pucuk brussel, kentang panggang dengan kulit, bayam, skuash, kacang tali, kubis, ubi kentang panggang, lobak, brokoli, kale dan zucchini
  5. Minum kopi atau teh hijau.
  6. Makan kebanyakannya makanan yang tidak diproses.
  7. Makan makanan anda perlahan-lahan.
CLEAN 8 PIL KURUS DI FARMASI TERBAIK


Kisah Inspirasi Turun berat ekstrim

Dara Sarshuri kehilangan 81 kg hanya dalam tempoh 10 bulan tahun ini hanya dengan diet dan senaman



Dara Sarshuri berjumlah 176kg pada bulan Februari tahun ini dan berkata dia terkejut dengan nombor itu.



"Ia lebih daripada yang saya fikirkan," kata pemain berusia 35 tahun itu HARI INI. "Saya hanya marah pada diri saya sendiri, ia hanya memukul saya dan saya fikir, 'Anda perlu melakukan sesuatu, anda hampir 181kg."



Pada mulanya, dia memutuskan pembedahan pintasan gastrik dan terpaksa kehilangan sedikit berat di hadapan prosedur. Dalam dua bulan pertama beliau selepas rancangan makan, dia kehilangan 25kg. Dia kehilangan 45 lagi pada bulan Jun, sebanyak 45kg.



Ia pada ketika itu dia memutuskan untuk tidak meneruskan pembedahan. Dia juga mula bersenam, pertama hanya dengan berjalan. Dia akhirnya menyertai gym dan pergi lima hari seminggu, masih berjalan pada hujung minggu.



"Saya lebih kuat dari yang saya fikir saya, saya tidak pernah mempunyai keyakinan dan sekarang saya melihat sejauh mana saya telah datang, saya boleh lari, saya boleh melakukan burpees, saya boleh melakukan push-up, saya boleh buat papan, saya ambil kemenangan kecil, "katanya kepada HARI INI.



Rachel Saintfort kehilangan 54kg dengan memotong makanan segera dan soda dari hidupnya.

"Di sekolah menengah, saya mencecah 91kg, tetapi saya diberkati untuk menjadi orang yang yakin," kata Saintfort kepada majalah People.

Selepas kelahiran anak perempuannya pada tahun 2007, bagaimanapun, keadaan berubah untuk Saintfort. Berat 132, yang tertinggi, dia memutuskan untuk mencuba diet. Tetapi tidak sampai anak perempuannya bertukar menjadi 10 dan salah seorang teman sekelasnya memanggil "lemak" Saintfort bahawa dia membuat perubahan yang berkekalan.

"Dia kelihatan sangat sedih, dan dia cuba bertindak seperti itu bukan masalah besar. Pada masa itu ia memukul saya bahawa dia menderita, dan dia dipilih atau ketawa kerana kemalasan saya atau pilihan saya yang tidak sihat," kata Saintfort majalah.

Dia memotong makanan cepat saji dan soda dan mula berjalan tiga kilometer setiap hari di sekitar tasik di bandarnya.

Jen Wagner telah kehilangan 40kg sejak Februari tanpa pergi ke gym

Jen Wagner sentiasa bersenam, tetapi apabila dia telah berkahwin, dia berhenti bekerja dan memperoleh 45kg, mencapai berat badan tertinggi sebanyak 108kg pada tahun 2017.

"Saya berasa seperti orang asing di dalam badan saya sendiri, saya tidak menyedari pantulan saya sendiri, dan apabila saya melihat gambar diri saya, saya berasa jijik, saya tidak tahu siapa itu," katanya kepada Popsugar.

Walaupun dia telah mencuba selama enam tahun untuk menurunkan berat badan terhadap diet dan program yang berbeza, dia akhirnya berjaya pada bulan Februari tahun ini. Dia bermula dengan dietnya, pertama di keto, kemudian ke karbohidrat rendah. Sekarang dia menjejaki kalorinya menggunakan MyFitnessPal dan berpuasa berselang-seli.

Dia juga berlatih dengan bermain tenis, berenang, berjalan dengan berat tangan, melompat pada trampolin dengan anak perempuannya dan juga melakukan kerja di halaman.

"Saya tidak pernah melakukan sesuatu yang membuat saya sengsara dan tidak mahu melakukannya lagi," katanya kepada POPSUGAR. "Saya tidak melangkah masuk ke dalam gim sekalipun dalam perjalanan ini."

Matlamat utamanya ialah kehilangan 45kg yang diperolehnya selepas berkahwin dan dia membuat dokumen perjalanannya di Instagram.

"Perkara yang paling saya dengar daripada orang ialah saya kelihatan seperti orang baru," katanya pada Instagram baru-baru ini. "Saya setuju, kerana saya sering tidak mengiktiraf diri saya ketika saya melewati cermin atau tingkap, tetapi lebih penting daripada itu, saya MERASA seperti orang baru! Saya rasa seperti orang yang saya rindu untuk menjadi tahun-tahun yang saya gemuk . "



SEKARANG TIBA GILIRAN ANDA UNTUK MULAKAN DIET TERANCANG GUNA CARA TURUNKAN BERAT 20KG DALAM SEMINGGU INI!

Selamat mencuba!


CLEAN 8 PIL KURUS DI FARMASI TERBAIK


Popular Posts