Friday, 2 November 2018

7 Cara Diet Cepat Dalam 3 Hingga 10 Hari

Mahu kelihatan lebih slim dan ramping untuk mempamerkan badan fit anda untuk percutian di pantai, pesta malam Tahun Baru, perkahwinan sepupu, atau hari-hari besar? Jika ya, maka kami mempunyai petua untuk anda kelihatan lebih kurus, lebih langsing, lebih ramping dan lebih baik. Tidak, ia bukan ilusi optik.

Sama ada anda mempunyai 3 hari, 7, 10, 14 hari, 2 minggu atau 1 bulan, anda boleh menggunakan tips cara diet cepat ini untuk kelihatan lebih kurus untuk hari tersebut.

Atau korang boleh juga gunakan cara shortcut cepat kurus.

1. Minum air

Mulakan hari anda dengan satu atau dua gelas air biasa. Penyelidikan telah membuktikan bahawa minum air pertama pada waktu pagi membantu melonjakkan metabolisme anda dan membantu menghilangkan toksin dari badan anda. Jika anda ingin minum maka buatkan air sebagai air minuman yang tidak mempunyai kalori. Minum air biasa juga membantu mengawal kelaparan dan menghalang anda daripada makan kalori yang tidak perlu. Tukar ke air atau teh hijau dan rasakan perbezaan dalam sehari. Baca lebih lanjut mengenai teh hijau untuk mengurangkan berat badan.


2. Berjalan Selepas Anda Makan

Jika anda tidak biasa berlari atau bersenam maka kami mungkin mempunyai sesuatu yang lebih mudah untuk anda. Cuba mengambil sepuluh minit berjalan kaki selepas setiap hidangan anda. Ini dapat membantu anda membakar beberapa kalori dengan cepat dan membantu pencernaan.

Adakah anda tahu: berjalan kaki selama 5 minit selepas makan setiap hari dapat meningkatkan penggunaan kadar gula dalam darah setiap hari pada tahap lebih tinggi daripada berjalan kaki selama 45 minit pada waktu pagi. Para peneliti mengatakan bahawa berjalan kaki selepas makan membantu glukosa dari aliran darah di dalam bahagian badan kerana lebih banyak digunakan oleh otot. Tips mudah, letak makanan anda jauh sedikit melangkau sofa dan pergi berjalan kaki sekejap untuk mengambilnya.


3. Makan Lebih Serat

Makanan serat tinggi baik untuk kesihatan dan penurunan berat badan anda. Makanan kaya serat mungkin membantu meningkatkan berat badan dengan membantu anda berasa lebih kenyang selepas makan. Tetapi kebanyakan kita makan hanya separuh sahaja keperluan serat yang kita perlu. Makanan serat tinggi secara amnya memerlukan lebih banyak masa untuk mengunyah, yang memberi masa tubuh anda untuk mencerna, jadi anda kurang makan terlalu banyak. Dan diet serat tinggi juga kurang "kepadatan tenaga", yang bermakna mereka mempunyai kalori yang lebih sedikit untuk jumlah makanan yang sama. Oleh itu, cara terbaik untuk menambahkan lebih banyak serat pada pemakanan anda ialah dengan memulakan hari anda dengan sarapan pagi yang berbuih serat dalam bentuk gandum, serpihan gandum & muesli. Anda juga boleh memasukkan buah-buahan dengan setiap hidangan, dan mulakan hidangan dengan semangkuk salad segar dan buah-buahan.

Cara Diet Cepat

4. Makan di Rumah

Di bandar, dengan restoran baru dibuka setiap hari seseorang sedang makan rata-rata 4 kali seminggu di luar rumahnya. Bagi sesetengah pekerja profesional yang sangat sibuk, jumlah ini setinggi purata satu hidangan sehari. Walaupun restoran menawarkan pilihan makanan yang lebih berkhasiat pada hari ini, pilihannya sering terhad. Kebanyakan makanan yang dihidangkan di restoran mengandungi sejumlah besar lemak dan kalori, dan mereka boleh memudaratkan kesihatan anda jika ia digunakan secara tidak teratur. Anda tidak boleh mengawal sepenuhnya apa yang berlaku dalam menyediakan makanan anda di sebuah restoran. Sekiranya anda makan di rumah, anda mempunyai lebih banyak kawalan bagaimana makanan disediakan. Makan di rumah adalah salah satu cara terbaik untuk menggalakkan gaya hidup sihat dan mengurangkan berat badan. Cuba hadkan makanan anda setiap minggu dan rasakan perbezaannya.


5. Kurangkan Garam

Pergi ke atas makanan ringan asin, seperti namkeen, kerepek, jeruk natrium yang tinggi, pretzel dan makanan yang diproses yang tinggi natrium. Garam tambahan ditambah sebagai pengawet dalam makanan tersebut. Garam mengandungi natrium dan makanan natrium yang tinggi menyebabkan pengekalan air di dalam badan, yang boleh membuat anda kelihatan kembung. Selain itu, garam sangat ketagihan bahawa anda tidak boleh berpuas hati dengan satu cip. Anda pasti akan menginginkan untuk makan seluruh paket. Berita sedih adalah bahawa satu paket keripik kentang kecil sahaja mengandungi hampir 500 kalori! Kalori ini akan mengambil masa sekurang-kurangnya 45 minit untuk dibakar. Kami mempunyai penyelesaian yang lebih mudah: hanya melangkaui paket ini untuk mengelakkan kalori tambahan dan mengurangkan berat badan! Baca lebih lanjut untuk mengetahui mengapa untuk mengelakkan makanan yang diproses.


6. Berlari

Ya, anda membacanya dengan betul: RUN. Running membantu anda membakar kalori, mengurangkan tekanan dan menghalang hormon selera makan. Jika anda digunakan untuk berjalan kemudian tambah sedikit joging dalam selang. Running / jogging membantu anda membakar lebih banyak kalori & nada lebih cepat daripada berjalan dalam jumlah masa yang sama! Tetapi ia tidak berakhir di sini. Penyelidikan mengesahkan bahawa latihan seperti berjalan menyebabkan "after burn" yang bermaksud bahawa seseorang terus membakar lebih banyak kalori selama dua jam selepas anda berhenti berjalan.


7. Push-up / Squats

Inilah salah satu latihan yang paling berkesan untuk membakar kalori. Sekiranya anda tidak mempunyai masa, kesabaran atau peralatan yang cukup, hanya dapatkan di lantai dengan mudah tekan dan squats. Push-up dan squats memerlukan hanya 15 minit masa anda dan hasilnya akan kelihatan seperti anda telah menghabiskan beberapa masa yang serius berpeluh di gym. Kedua-duanya adalah latihan hebat untuk membakar lemak lemak di tangan dan kaki anda dalam masa yang singkat.

Inilah cara diet cepat yang anda boleh lakukan sekarang. Mulakan hari ini!

No comments:

Post a Comment