Tuesday 9 July 2019

Diet Atkins Fasa 1 (6 Makanan Wajib Ambil)

Diet tradisional Atkins ada 4 fasa. Diet atkins fasa 1 sampai 4. Atkins secara umumnya adalah diet kurang karbohidrat. Anda boleh kurangkan pengambilan karbohidrat pada setiap fasa. Anda boleh juga cuba Contoh Menu Diet Seminggu (7 Hari Lengkap) atau lihat Diet Atkins Fasa 1 - Hasil Selepas 2 Minggu

Tetapi fasa paling ketat dan paling susah sedikit untuk dilalui adalah yang fasa pertama, atau disebut Induksi. Pada fasa-fasa kemudiannya (2, 3 dan 4), pengambilan karbohidrat anda akan lebih tinggi tetapi masih jauh lebih rendah daripada pengambilan yang diambil secara normal sebelum anda mulakan diet atkins ini. 

Anda boleh lihat sendiri testimoni-testimoni dari orang yang dah berjaya dengan diet atkins.

Tak kira di fasa yang mana satu pun, atau versi diet atkins anda berlainan, anda harus merancang makanan-makanan berprotein dan berlemak untuk mengurangkan pengambilan karbohidrat dan menyimpannya dalam batas-batas yang dicadangkan oleh rancangan diet atkins bagi fasa tersebut.


Apa nak makan?

Terdapat beberapa senarai berasingan untuk makanan yang boleh diterima bagi setiap fasa Atkins 20. 

Carta di bawah menggariskan cadangan makanan untuk fasa pertama (Induksi) Atkins 20. Perlu diingat bahawa banyak makanan ini dianggap boleh diterima (dalam jumlah yang terhad) pada Atkins 40.

Kalau nak lebih berkesan, cuba 99 cara kuruskan badan ni.

Pada Atkins 100, tidak ada makanan yang dianggap luar batas diet atkins ini. Walau bagaimanapun, anda boleh membuat pengambilan karbohidrat anda di bawah 50 gram sehari walaupun pada Atkins 100, jadi anda perlu menyimpan beberapa makanan kaya karbohidrat yang kecil untuk mencapai matlamat tersebut.


DARI BERAT 117KG, KINI TINGGAL 90KG, HILANG 27KG!









Makanan bersesuaian diet atkins bagi peringkat ini:

1. Sayuran

2. Ikan dan kerang

3. Ayam

4. Daging

5. Telur, keju, krim

6. Lemak dan minyak

Makanan Patut Hindarkan dalam diet atkins peringkat ini:

1. Produk bijirin dan bijirin

2. Buah, jus buah

3. Sayuran berkanji

4. Kacang dan lentil

5. Minuman beralkohol

6. Minuman sugary

7. Makanan yang paling diproses

8. Kacang dan biji

9. Makanan jus, merawat manis

10. Perasa, sos, salad berpakaian

Makanan yang Mematuhi prinsip diet atkins fasa 1

Sayuran asas

Sebahagian besar karbohidrat dalam diet Atkins berasal dari sayuran asas. Adalah penting untuk mengetahui jumlah karbohidrat sayur-sayuran yang anda makan. Pengamal diet Atkins sepatutnya memakan 12-15 gram karbohidrat bersih setiap hari daripada sayur-sayuran seperti bayam, cendawan, zucchini, timun, brocolli, asparagus dan tomato. Jangan lupa minum lemon untuk detoks.

Ikan dan Kerang

Pengamal diet Atkins dinasihatkan untuk menggunakan hidangan ikan 4-6 auns. Ikan yang dibakar tidak mempunyai had dalam kiraan karbohidrat diet atkins. Tetapi jenis ikan dan kerang yang lain adalah dinasihatkan untuk diamalkan termasuk salmon, tuna, sardin, halibut, cod, atau gumpalan.

Kerang seperti adalah makanan yang sangat disyorkan bagi diet atkins fasa 1. Tiram dan kerang adalah okay pada fasa ini, tetapi kerana mereka lebih tinggi dalam karbohidrat, adalah dinasihatkan supaya anda mengehadkan pengambilan hingga empat auns atau kurang. Guna diet ala tentera kalau nak paksa diri kurus.

Ayam

Diet Atkins mengsyorkan anda membahagikan pengambilan protein anda antara tiga kali makan dan dapatkannya daripada pelbagai sumber yang berbeza. Fowl termasuk ayam belanda, ayam, itik dan angsa semuanya boleh dimakan ketika diet atkins fasa 1. Hidangan yang disyorkan ialah 4-6 auns.

Daging

Pengamal diet Atkins dinasihatkan untuk mengambil daging dalam saiz hidangan yang disyorkan (4-6 auns) Jenis daging yang boleh diterima termasuk daging lembu, kambing, daging lembu dan daging rusa sangat sesuai bagi menggantikan karbohidrat daripada nasi. Tahu tak ada orang boleh turun 81kg dalam 10 bulan tau!

Mengenai program diet atkins fasa 1 ini, anda perlu berhati-hati tentang jenis daging tertentu terutama daging lain yang diproses. Produk ini mungkin mengandungi gula tambahan kerana ia dicampur dengan gula bagi menambah rasa daging tersebut. Pengamal Atkins juga dinasihatkan untuk mengelakkan daging sejuk dan daging lain yang mengandungi nitrat.

Telur, Keju, Krim

Telur adalah sumber protein yang disyorkan pada diet Atkins fasa 1. Keju mengandungi beberapa karbohidrat supaya mereka yang di dalam program diet atkins dinasihatkan untuk mengambil tidak lebih daripada 3-auns setiap hari. Sesetengah produk tenusu lain seperti krim, dan krim masam boleh dimakan tetapi susu kambing, yogurt, keju cottage, dan ricotta adalah tidak dinasihatkan untuk diambil.

Lemak dan Minyak

Walaupun terdapat mitos yang terkenal bahawa pengamal diet Atkins makan banyak mentega dan lemak tambahan lain, ini tidak benar. Para pengikut diet Atkins dinasihatkan untuk memastikan pengambilan lemak tambahan mereka untuk 2-4 sudu sehari. Lemak yang boleh diambil pada fasa ini pada kadar bersesuaian adalah mayonis, minyak zaitun, walnut, dan minyak bijan.

Makanan Tidak Mematuhi prinsip diet atkins fasa 1

Produk bijirin dan bijirin

Diet di Amerika secara amnya banyak mengandungi makanan yang dibuat dari biji-bijian. Makanan ini tidak boleh dimakan jika anda berada di fasa pertama Atkins 20. Makanan ini termasuk roti, pasta, bijirin, muffin, bagel, barangan bakar lain. Anda juga tidak akan menggunakan biji-bijian seperti beras, oat, atau barli.

Semasa anda selesai diet Atkins peringkat pertama ini, anda akan perlahan-lahan memasukkan bijirin dalam diet anda secara berkala. Adalah disyorkan bahawa anda memilih bijirin yang tinggi serat.

Jus Buah dan Buah-buahan

Walaupun buah dan jus buah menyediakan beberapa vitamin penting, makanan dan minuman ini juga menyediakan fruktosa dan gula lain, menjadikannya tinggi karbohidrat. Sesetengah buah-buahan rendah karbohidrat boleh dimasukkan ke dalam diet anda dalam fasa terakhir Atkins, anda seharusnya mengelakkannya sepenuhnya pada fasa pertama Atkins 20.

Kacang dan Lentil

Kacang dan lentil (seperti kacang ginjal, kacang perpecahan, atau kacang garbanzo) adalah sumber nutrien dan protein yang baik. Walau bagaimanapun, kerana makanan ini juga merupakan sumber karbohidrat yang baik, anda akan mengelakkannya pada kebanyakan fasa Atkins 20.

Minuman beralkohol

Bagi yang bukan Islam, pada fasa pertama diet Atkins 20, anda perlu mengelakkan minuman keras sepenuhnya. Bermula dengan fasa 2, anda boleh mula menikmati minuman ini secara sederhana dan berhati-hati. 

Minuman manis

Kebanyakan minuman tanpa alkohol yang dibuat dengan gula atau pemanis tiruan. Minuman bergula berlebihan adalah dilarang pada peringkat diet atkins ini. Minuman yang dibuat dengan pemanis buatan (Stevia, sucralose atau saccharine) dibenarkan dalam kuantiti sederhana. Adalah dinasihatkan bahawa pengikut Atkins mengehadkan pengambilan bersamaan dengan tiga paket sehari sahaja.

Kacang dan biji

Kacang dan biji merupakan sumber lemak dan protein yang baik, tetapi juga meningkatkan pengambilan karbohidrat. Pada umumnya, mereka tidak dinasihatkan pada fasa induksi Atkins (diet atkins fasa 1). Walau bagaimanapun, jika anda memutuskan untuk kekal dalam fasa ini lebih daripada dua minggu, anda boleh menukar tiga gram karbohidrat bersih dari sayuran untuk tiga gram kacang atau biji.


DIET ATKINS TAK BERKESAN JIKA ANDA TAK DETOKS BADAN!



Kesilapan kebanyakan orang bila nak diet atkins tapi mereka tak detoks.


Jangan pandang rendah pada detoks badan. Ia penentu sama ada anda boleh berjaya atau tak turunkan berat.

Kami sudah banyak dapat info dari pelanggan yang gagal kurus. Bila kami tanya, ada detoks tak? mereka kata tiada.

Detoks penting untuk kumuhkan bendasing dalam badan. Racun dan toksin yang bertahun-tahun berkubu dalam badan tak dapat bantu penyerapan zat berkhasiat dengan baik.

Lepas detoks, badan ringan kerana bahan kimia yang kita hirup selalu seperti asap rokok, asap kenderaan, bau longkang dan lain-lain yang masih dalam darah daging kita dapat dikeluarkan.

Kalau anda nak diet atkins anda berkesan kami amat sarankan untuk detoks dahulu.

Kami dah survey beratus-ratus produk di pasaran. Dah banyak testimonial kami kumpul. Kami simpulkan produk detoks yang terbaik setakat dari pengalaman kami adalah: 


"RAMAI SUDAH BERJAYA DIET DENGAN KITSUI BELLY LOSS FIBER"











Kandungan Bahan Kitsui Belloss Fiber

Fruktos, Serbuk epal, Maltodekstrin, Serbuk senna, Asid sitrik, Campuran buah dan sayur, Guar gum, Perisa nenas, Serbuk oren, Trikalsium fostat dan pewarna dibenarkan.

Kebaikan/Fungsi Kitsui Belloss Fiber

-Mengelakkan sembelit
-Meningkatkan metabolisma
-Melancarkan peredaran darah
-Menyingkirkan toksin dalam badan
-Menambahbaikan proses tidur
-Tubuh badan terasa lebih selesa dan bertenaga

Cara menggunakan Kitsui Belloss Fiber

Bancuhkan 1 paket dengan 150ml air suam dan goncangkan sehingga larut. Diminum sebelum makan malam atau sebelum tidur. Sehari 1 paket. Minum air secukupnya bagi kesan yang lebih efektif 




Popular Posts