Friday 2 November 2018

5 Cara "Simple "Menurunkan Berat Tanpa Diet - Cara Diet Sehat

Sudah kepastian, anda boleh menurunkan berat badan dengan cara diet sehat. Terdapat banyak diet teknik yang berfungsi untuk menurunkan berat dengan cepat - tanpa merasa lapar. Tetapi apa gunanya kehilangan berat badan hanya untuk mendapatkan berat naik semula? Untuk menjaga berat badan secara kekal, sebaiknya menurunkan berat badan dengan perlahan. Dan ramai pakar mengatakan bahawa anda boleh melakukannya tanpa melakukan diet. Sebaliknya, kuncinya ialah dengan tweak mudah dalam gaya hidup anda. Anda perlu memahami sedikit ilmu sains berkaitan diet yang betul.

Satu paun lemak - sama dengan 3,500 kalori. Dengan mencukur 500 kalori setiap hari melalui pengubahsuaian diet dan senaman, anda boleh kehilangan sekitar satu paun seminggu. Sekiranya anda hanya perlu mengekalkan berat badan semasa anda, kurangkan 100 kalori sehari cukup untuk mengelakkan tambahan 1-2 paun yang paling banyak bagi orang dewasa setiap tahun.

Sebagai bonus, kami tunjukkan cara "shortcut" untuk kurus khas untuk pengunjung blog kami.

Inilah cara diet sehat yang terbaik berdasarkan pengalaman kami. Mengadopsi satu atau lebih strategi "simple" yang tidak menyakitkan untuk membantu menurunkan berat badan tanpa melakukan diet:

1. Makan Sarapan Setiap Hari. Satu kebiasaan yang biasa berlaku kepada ramai orang yang kehilangan berat badan dan menjauhkannya adalah makan sarapan pagi setiap hari. "Ramai orang berfikir bahawa sarapan pagi adalah cara terbaik untuk mengurangkan kalori, tetapi biasanya mereka makan lebih banyak sepanjang hari, kata Elizabeth Ward, MS, RD, pengarang The Pocket Idiot's Guide to Piramid Makanan Baru." Kajian menunjukkan orang yang makan sarapan pagi mempunyai BMI yang lebih rendah daripada orang yang skip sarapan pagi dan tampil lebih baik, sama ada di sekolah atau di pejabat. "Cuba semak bijirin bijirin penuh dengan buah dan susu rendah lemak untuk permulaan cepat dan berkhasiat untuk hari anda.

2. Tutup dapur pada waktu malam. Menetapkan masa apabila anda akan berhenti makan supaya anda tidak akan memberi makan malam lewat malam atau snek tanpa berfikir sambil menonton televisyen. "Dapatkan secawan teh, menghisap sekeping gula keras atau menikmati semangkuk kecil ais krim ringan atau yogurt beku jika anda ingin sesuatu yang manis selepas makan malam, tetapi kemudian berus gigi supaya anda tidak akan berkeinginan untuk makan atau minum selainnya, "kata Elaine Magee, MPH, RD," Dokter Resep "WebMD dan pengarang Comfort Food Makeovers.
Pilih Calories Cair dengan bijak. Minum minuman manis pada kalori, tetapi jangan mengurangkan rasa lapar seperti makanan padat. Hilangkan dahaga anda dengan air, sitrus, skim atau susu rendah lemak, atau bahagian kecil jus buah 100%. Cuba segelas jus sayuran berkhasiat dan rendah kalori untuk menampung anda jika anda lapar di antara waktu makan.

3. Makan lebih banyak. Makan banyak buah kalori, buah-buahan dan sayur-sayuran yang berkalori tinggi, banyak makanan lain yang lebih tinggi dalam lemak dan kalori. Pindahkan daging dari pusat plat dan tumpukan pada sayur-sayuran. Atau cuba memulakan makan tengahari atau makan malam dengan salad sayuran atau semangkuk sup berasaskan sup, dicadangkan oleh Barbara Rolls, PhD, pengarang Pelan Makan Volumetrik. Ward mengatakan itu tidak begitu sukar: "Simpan di dapur anda dengan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran dan pada setiap hidangan dan snek, termasuk beberapa hidangan," katanya. "Makanan anda akan diperkaya dengan vitamin, mineral, fitonutrien, serat, dan jika anda mengisi hasil super berkhasiat, anda tidak akan sempat untuk ke balang cookie."

4. Amalkan Bijirin. Dengan menggantikan bijirin penuh untuk bijirin halus seperti roti putih, kek, cookies, dan pretzels, anda menambah serat yang sangat diperlukan dan akan mengisi lebih cepat supaya anda lebih cenderung untuk makan sebahagian yang munasabah. Pilih roti gandum dan pasta penuh, beras perang, serpihan dedak, popcorn, dan keropok serbuk rye.

5. Kawal Persekitaran Anda. Satu lagi strategi mudah untuk membantu mengurangkan kalori adalah mengawal persekitaran anda - semuanya dari stok dapur anda dengan banyak pilihan yang sihat untuk memilih restoran yang betul. Ini bermakna mengelakkan godaan dengan menjauhi restoran-restoran yang boleh dimakan. Dan apabila member ajak, "makan snek yang sihat sebelum anda tidak akan kelaparan, dan selektif apabila anda mengisi plat anda di bufet,".Cadang Ward. Sebelum kembali untuk lebih banyak makanan, tunggu sekurang-kurangnya 15 minit dan dapatkan segelas air yang besar.


Popular Posts