Saturday 3 November 2018

12 Tips Untuk Membantu Anda Menurunkan Berat Badan Dalam 10 Minggu - Cara Menguruskan Badan

Jangan lupa baca tips-tips kami yang sebelum ini ya. Atau boleh juga baca teknik sains untuk slim cepat dan cara menguruskan badan terkini.

1. Jangan skip sarapan pagi
Skip sarapan tidak akan membantu anda mengurangkan berat badan. Anda boleh terlepas daripada nutrien penting sebaliknya anda boleh menghidangkan snek sepanjang hari kerana anda merasa lapar. Semak lima sarapan pagi yang sihat.

2. Makan ikut jadual makanan biasa
Makan pada waktu biasa sepanjang hari membantu membakar kalori pada kadar lebih cepat. Ia juga mengurangkan godaan untuk snek pada makanan yang tinggi lemak dan gula. Ketahui lebih lanjut mengenai makan dengan bijak.

3. Makan banyak buah-buahan dan sayur-sayuran
Buah dan sayuran adalah rendah kalori dan lemak, dan tinggi serat - 3 bahan penting untuk penurunan berat badan yang berjaya. Ia juga mengandungi banyak vitamin dan mineral.

4. Jadi lebih aktif
Aktif adalah kunci untuk kehilangan berat badan dan mematikannya. Serta menyediakan pelbagai manfaat kesihatan, senaman dapat membantu membakar kalori yang berlebihan yang tidak dapat dipotong melalui diet saja. Cari aktiviti yang anda nikmati dan dapat muat ke dalam rutin anda.

5. Minum banyak air
Orang kadang kala mengelirukan dahaga dengan kelaparan. Anda boleh memakan kalori tambahan ketika segelas air benar-benar apa yang anda perlukan. Cara ini juga amat disarankan seperti dalam entri kami sebelum ini.

6. Makan makanan serat tinggi
Makanan yang mengandungi banyak serat boleh membantu anda merasa kenyang, yang sempurna untuk mengurangkan berat badan. Serat hanya terdapat dalam makanan dari tumbuh-tumbuhan, seperti buah-buahan dan sayuran, gandum, roti gandum, beras merah dan pasta, dan kacang-kacangan.

7. Baca label makanan
Mengetahui cara membaca label makanan boleh membantu anda memilih pilihan yang lebih sihat. Gunakan maklumat kalori untuk mengetahui bagaimana makanan tertentu sesuai dengan peruntukan kalori harian anda mengenai pelan penurunan berat badan. Ketahui lebih lanjut mengenai membaca label makanan.

8. Gunakan pinggan yang lebih kecil
Menggunakan pinggan kecil boleh membantu anda makan bahagian yang lebih kecil. Dengan menggunakan piring dan mangkuk yang lebih kecil, anda boleh secara beransur-ansur terbiasa memakan bahagian yang lebih kecil tanpa lapar. Ia mengambil masa kira-kira 20 minit untuk perut untuk memberitahu otak itu penuh, jadi makan perlahan-lahan dan berhenti makan sebelum anda merasa kenyang.

9. Jangan larangkan makanan
Jangan larangkan sebarang makanan dari pelan penurunan berat badan anda, terutamanya yang anda suka. Makanan larangan hanya akan membuatkan anda mengidam lebih banyak lagi.

10. Jangan simpan stock junk food
Untuk mengelakkan godaan, cobalah untuk tidak menyimpan makanan ringan - seperti coklat, biskut, keripik dan minuman manis yang manis - di rumah. Sebaliknya, memilih makanan ringan yang sihat, seperti buah-buahan, kek beras yang tidak diserap, kek, oat, popcorn tanpa gula atau tanpa gula, dan jus buah.

11. Kurangkan alkohol
Satu gelas wain standard boleh mengandungi sebanyak kalori sebagai sekeping coklat. Dari masa ke masa, minum terlalu banyak boleh menyumbang kepada peningkatan berat badan. Ketahui lebih lanjut tentang kalori dalam alkohol.

cara menguruskan badan


12. Merancang makanan anda
Cuba merancang sarapan pagi, makan tengahari, makan malam dan makanan ringan untuk minggu ini, memastikan anda tetap berjaga dengan kalori kalori anda. Mungkin dapat membantu jika anda membuat senarai membeli-belah mingguan.

Kalau anda malas sangat nak buat hal-hal di atas, kami sarankan anda guna kesemua cara menguruskan badan di atas atau lagi mudah, guna jalan cepat untuk kurus seperti ni.

Popular Posts