Sunday 9 February 2020

Cara Tidur Untuk Kempiskan Perut

Entri kali ini kita nak ajar korang cara tidur yang betul untuk kempiskan perut.

Korang percaya tak cara korang tidur tu akan bantu korang untuk kempiskan parut?

Atau korang anggap ini sebagai mitos. Ya, sebenarnya kalau cara korang betul, korang memang mudah untuk kempiskan perut ketika tidur.

Tidak yakin bahawa seberapa baik anda tidur memberi kesan kepada berat badan anda?



Teruskan membaca untuk mengetahui bagaimana anda boleh menurunkan berat badan semasa tidur.

Jom kita bongkar rahsia cara tidur untuk kempiskan perut dalam entri kali ini. Ada 3 cara basic untuk kempiskan perut waktu korang tidur.

#1 Makan sarapan seawal mungkin.

Itulah fakta bahawa orang yang makan sarapan akan cenderung lebih mudah untuk kempiskan perut, lebih fokus dan tampil lebih menarik daripada orang lain.

Satu kajian terhadap 6,000 pelajar mendapati bahawa mereka yang makan sarapan pagi mempunyai gred yang lebih baik daripada pelajar yang melangkau makanan mereka.

Pemakan sarapan juga 40% kurang berkemungkinan untuk mengembangkan lemak di sekitar perut, yang boleh menjadi sangat berbahaya bagi kesihatan keseluruhan anda.

Dengan makan protein dan sarapan pagi penuh bijirin seiring dengan waktu bangun , anda akan meningkatkan kewaspadaan anda dan terus memberi tumpuan lebih lama.

Jadi jangan tinggalkan sarapan korang sebab lepas bangun tidur tu perut anda akan kempis sedikit tau.

#2 Elakkan kafein selepas makan tengah hari.

Sekiranya anda menghadapi masalah untuk tidur, sudah tiba masanya untuk membuangnya pada jam 3 petang.

Hasil kajian dari Sleep dekat America menunjukkan bahawa 43% rakyat Amerika "sangat mungkin" untuk membuat secawan kopi untuk membantu mereka meneruskan petang dengan mengantuk.

Itu salah.

Rangsangan kafein lewat petang dapat bertahan di mana saja dari 3 hingga 12 jam, menjadikan anda mudah stay up sampai tengah malam dan buatkan lmetabolisma anda tidak optimum untuk kempiskan perut ketika tidur.

Korang akan jadi burung hantu kalau ambil kafein lepas makan tengahari tau. Jadi hati-hati dengan pengambilan kafein pada lewat petang.


RAHSIA CEPAT KURUS DENGAN LEMON?


" PADANKAN DIET ANDA DENGAN DETOX LEMON! "



>> Kenapa detox lemon?




🍋9 KELEBIHAN LEMONEX🍋

1. Tidak perlu berlapar sangat pun.
2. Senaman biasa-biasa saja pun boleh turun.
3. Merangsang metabolisma.
4. Detox yang cepat.
5. Lemak anda cepat cair dan hilang dalam masa singkat.
6. 3x lebih pantas menurunkan berat berbanding produk lain.
7. Tenaga makin banyak untuk kegunaan harian.
8. 3x perut lebih kecil.
9. Kurus dalam masa 2 minggu.

🍋CARA MINUM🍋

1. Minum air 2-3L sehari
2. Selepas 7 malam jangan minum manis atau bergula
3. Minum lemonex 1 sechet 15 minit sebelum sarapan

🍋CARA 3X LEBIH PANTAS DAN BERKESAN🍋

1. Minum lemonex 1 sechet 15 minit sebelum sarapan
2. Air 3L
3. Jangan minum atau makan makanan manis
4. Jangan makan makanan berminyak
5. Senaman ringan 10-15 minit sahaja
6. Kerap melakukan kerja2 yang mengeluarkan peluh.

"Beri kesan serta merta diet anda dengan lemonex."



#3 Senaman 3 Jam Sebelum Tidur.

Senaman boleh membantu anda tidur lebih baik pada waktu malam, tetapi tidak jika anda mula terlalu dekat dengan waktu tidur.

Satu kajian yang dilakukan pada tahun 2008-2009 oleh Oregon State University menunjukkan bahawa orang yang menjalani tidur secara teratur tidur lebih baik pada waktu malam daripada mereka yang tidak teratur.

Tetapi kerana kardio jenis ini dapat menaikkan tahap tenaga anda, pastikan untuk meninggalkan diri anda sedikit masa untuk mudahkan badan anda kempiskan perut dan lemak anda pada malam hari.

Tidur yang cukup akan merangsang penurunan berat badan dan anda akan mudah untuk kempiskan perut walaupun dalam keadaan tidur.

KEPENTINGAN TIDUR

Tidur memainkan peranan penting dalam mengawal selia metabolisme dan selera makan kita.

Apabila kita kekurangan sedikit tidur, sistem metabolik tidak seimbang, mempengaruhi pilihan pemakanan kita dan cara kita mengukur kalori badan.

Badan akan seakan-akan menipu rasa lapar kita.

Mudah untuk kita makan berlebihan kalau kurang tidur.

Bukanlah satu kebetulan bahawa sementara waktu tidur purata menurun antara tahun 1950-an hingga 2000-dari kira-kira 8.5 jam hingga 6.5 jam setiap malam-terdapat peningkatan dalam kegemukan di kalangan 10 peratus hingga kira-kira 23 peratus.

Keterlaluan, ketagihan alat elektronik, peningkatan perjalanan, dan lain-lain semuanya memainkan peranan dalam mengurangkan masa tidur manusia pada zaman ini.

Macam mana nak kempis ketika tidur kalau tidur pun tak cukup?

Gunakan jam anda dengan baik

Malangnya, tidur selama 12 jam tidak memberi anda peluang untuk mengelat ketika nak diet dan bersenam. Jom sambung baca cara tidur yang betul untuk kempiskan perut anda.

Tetapi mengalihkan makanan ringan yang manis, mula membina otot tanpa lemak dan dapatkan jantung anda dengan latihan metabolisme yang cepat dan anda akan mula membakar lemak dengan menutup mata anda - mudah saja.

"Lakukan latihan yang sangat pendek, sengit dan makan dengan cepat, sihat," kata Joe Wicks.

"Anda boleh menurunkan berat badan semasa anda tidur - senaman yang kerap dan memakan tubuh anda dengan makanan yang betul akan bermakna ia akan terus membakar kalori semasa anda berehat."

1. Tidur yang Lemah Adalah Faktor Risiko Utama untuk Berat Badan dan Obesiti

Tidur yang buruk telah berkali-kali dikaitkan dengan indeks jisim badan yang lebih tinggi (BMI) dan berat badan bermasalah.

Keperluan tidur orang ramai berbeza-beza, tetapi, pada umumnya, penyelidikan telah menunjukkan perubahan berat badan apabila orang kurang daripada tujuh jam tidur malam.

Kajian utama mendapati bahawa tempoh tidur pendek meningkat kemungkinan obesiti sebanyak 89% pada kanak-kanak dan 55% pada orang dewasa.

Satu lagi kajian diikuti sekitar 60,000 jururawat bukan obes selama 16 tahun. Pada akhir kajian, jururawat yang tidur lima atau kurang jam setiap malam adalah 15% lebih mungkin obes daripada mereka yang tidur sekurang-kurangnya tujuh jam setiap malam.

2. Tidur yang tidak cukup Boleh Meningkatkan Selera Anda

Banyak kajian telah mendapati bahawa orang-orang yang dilaporkan tidur secara tidak teratur mempunyai selera makan yang meningkat.

Ini mungkin disebabkan oleh kesan tidur pada dua hormon penting lapar iaitu, ghrelin dan leptin.

Ghrelin adalah hormon yang dilepaskan di perut yang menandakan rasa lapar di otak. Tahap tinggi sebelum anda makan, iaitu ketika perut kosong, dan rendah selepas anda makan.

Leptin adalah hormon yang dikeluarkan dari sel-sel lemak. Ia membuatkan anda rasa tidak lapar dan menandakan rasa kekenyangan di otak .

Apabila anda tidak mendapat tidur yang mencukupi, badan membuat lebih banyak ghrelin dan kurang leptin, menyebabkan anda lapar dan meningkatkan selera makan anda.

3. Tidur Membantu Anda Menentang rasa cemas dan Memilih makanan yang Sihat

Kurang tidur sebenarnya mengubah cara otak anda berfungsi. Ini boleh membuat lebih sihat untuk membuat pilihan yang sihat dan menentang makanan yang menggoda.

Kekurangan tidur sebenarnya akan membosankan aktiviti di lobus frontal otak. Lobus frontal bertanggungjawab membuat keputusan dan kawalan kendiri badan kita.

Di samping itu, nampaknya pusat ganjaran otak lebih dirangsang oleh makanan apabila anda tidur kurang.

Oleh itu, selepas tidur malam yang kurang baik, bukan sahaja mangkuk ais krim yang lebih membuatkan anda terliur, tetapi anda mungkin akan lebih susah untuk mengawal pemakanan anda untuk kempiskan perut ketika tidur.

4. Tidur yang sikit Boleh Meningkatkan Pengambilan Kalori Anda

Orang yang kurang tidur cenderung menggunakan lebih banyak kalori.

Satu kajian terhadap 12 lelaki mendapati bahawa apabila peserta dibenarkan hanya 4 jam tidur, mereka makan rata-rata sebanyak 559 lebih kalori pada hari berikutnya, berbanding ketika mereka dibenarkan tidur selama 8 jam.

Peningkatan kalori ini mungkin disebabkan oleh peningkatan selera makan dan pilihan makanan yang tidak betul, seperti yang dinyatakan di atas.

Walau bagaimanapun, ia juga mungkin disebabkan oleh masa anda bangun tu akan lebih lama, jadi anda mudah lapar dan mudah makan banyak ketika anda lapar di waktu-waktu yang sepatutnya anda tidur.

Hal ini terutama berlaku ketika waktu terjaga tidak aktif, seperti menonton televisyen.
Tengah tengok TV mesti korang rasa nak makan kan?

5. Tidur yang Kurang Boleh Kurangkan Metabolisme Rehat Anda

Kadar metabolik berehat anda adalah jumlah kalori badan anda terbakar semasa anda berehat sepenuhnya. Ia terjejas oleh umur, berat badan, ketinggian, jisim badan dan jisim otot.

Penyelidikan menunjukkan bahawa kekurangan tidur boleh menurunkan kadar metabolik tubuh anda.

Maknanya kalau kurang metabolik, waktu anda tidur (berehat) anda akan lambat turun berat atau kempis perut.

Kalau tinggi, waktu anda tidur akan mudah untuk turun berat dan kempiskan perut waktu anda sedang sedap dilamun mimpi.

Dalam satu kajian, 15 lelaki tidak tidur selama 24 jam. Selepas itu, kadar metabolik mereka adalah 5% lebih rendah daripada selepas rehat malam yang normal, dan kadar metabolisme mereka selepas makan adalah 20% lebih rendah.

Sebaliknya, beberapa kajian mendapati tiada perubahan dalam metabolisme dengan kehilangan tidur.

Oleh itu, lebih banyak penyelidikan diperlukan untuk menentukan apakah dan bagaimana kehilangan tidur melambatkan metabolisme. Inilah rahsia cara tidur untuk kempiskan perut.

"Jadi untuk korang dapatkan tidur yang boleh kempiskan perut korang, korang perlu tidur cukup. itu saja! Bila kadar metabolik korang bagus, korang tidur pun boleh turunkan berat."



"RAMAI SUDAH BERJAYA DIET DENGAN LEMONEX."







"Beri kesan serta merta diet anda dengan lemonex."

Popular Posts